lördag 11 juli 2009

Dagens resultat


Regnet har ju öst ner hela dagen så jag var inte sååå entusiastiks över att hoppa idag,men,men startade gjorde jag ändå mer som en träningsgrej att hoppa i regnet inför framtiden.Kan ju inte stryka mej varje gång det regnar heller,så det var bara att ta "tjuren i hornen" och bita ihop!Startade 105cm och banan var både tung och halkig,då dom preparerade den med sand där det blev upptrampat och dom alternativa vägarna var leriga/hala(gräsbana).Min plan i detta läget var att försöka att nolla bara och inte tänka så mkt på tiden i denna A:0.Dessvärre så var Sudden även denna helg MKT lydig och vändbar så jag kan säga att han vände snabbare än jag tänkt mej.............vilket resulterade i en 4:e plats!!!!Pga av underlaget så strök jag mej i 110cm för jag är rädd om min prins(tar hårt på senorna),tänk er en regnig och lerig hage med gummistövlar som fastnar i leran och suget som blir runt foten....så var banan att rida!Nu ska han få en liten nätt vila,men dock inte ställas av.Mkt nöjd med han idag!!Kameran glömde jag hemma tyvärr så ngr kort blir det inte.Kram Jessica

5 kommentarer:

Irene sa...

Jättegrattis! Mycket bra i detta regn. Nog bra för hästen att du inte startade nästa klass.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack!Är också rätt säker på att jag gjorde rätt,han ska ju hålla i många år till.

Unknown sa...

Jättegrattis till 4de placeringen,ni e jätteduktiga.Kram ma

BM sa...

GRATTIS!! :))) Trodde det va idag du skulle hoppa så jag tog den vägen och skulle sparka dig i arslet efter Royal träningen...:))))

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tror gör man i kyrkan,haha!!Nä,det va allt igår du får snart komma och se framstegen;)