måndag 27 juli 2009

Konditionsträning idag

Idag blev det till att galoppera ute på vägarna när det regnat,ända gången man kan på sommaren nästan för då e det lite svikt i backen ialla fall.Sudden tyckte det var MKT roligt så efter en stund gick det väääldigt fort....fattade först inte varför han va så bakskygg,hörde väl också ett konstigt fladdrande ljud fast jag tänkte inte så mkt på det förrän kanonkulan satte fart....tittade bakåt och då förstod jag...min vindjacka,jaja när han fattade att jag visste vad det var så lugnade han ner takten lite!!Galopp arbete på 25 min med endast 20m pustande när vi kommit halvvägs på sträckan,konditionen var godkänd på han.Red dressyr i förrgår och då gick han som en dröm,åååhh va han e härlig när man kan "laborera" med tempot i galoppen,tränade på att öka och minska volten i galoppen och i vä. varv blev det nästan piruett....ja,jag vet att han inte kanske e helt färdig för det men han har så lätt för allt när han e helt lösgjord!Hö.galoppen var också mkt fin och man kände hur han jobbade,men han hade lite svårare med att minska volten i det varvet.Förvänd galopp blev det också samt mkt övergångar och tempoväxlingar,känns t.o.m så bra att hittar jag en dressyrtävling nu som passar mitt schema så ställer vi upp!Hej så länge/Jessica

1 kommentar:

Irene sa...

Låter härligt!