onsdag 8 juli 2009

Ja den Sudden....

Red dressyr i måndags,tyckte att han var skapligt mjuk med tanke på att han inte har gått dressyr sen innan tävlingen förra veckan.Koncentrerade mej mest på galoppen och den har blivit mkt bättre igen.Han kan dock fortfarande bli lite "fyrkantig" när jag inte passar hö.bogen och vä.bakben i vä. varvet.Gjorde lite öppnor och slutor i alla gångarter,fanns väl lite mer att hämta men som sagt lite stel får man väl va när man har vart skogshäst i över 1 vecka.Tisdagen blev det klättring i en grusbacke,vilket han tyckte var både tröttsamt och inte alls roligt!!Ikväll vardet hoppträning för "Fidde" som hade satt ihop en mkt nyttig och svår övning idag som samtidigt var väldigt rolig.Började att hoppa lite "slalom" på små hinder och sen lades det till lite mer riktiga hinder för att till sist hoppa detta som en bana....kan säga att den var INTE lätt att komma ihåg!I slutet av passet så skulle vi hoppa en kombination i slutet av banan(på medel-linjen)mot kortsidan,kände att han stog emot lite pga av staketet så jag fick verkligen styra med både ben och händer,men en av ggr var han på väg att hoppa sista hindret men vek av i sista stund som fick mej en aning ur balans och Sudden som visste att han gjort fel svarade med att resa sej rakt upp och nocka mej så jädra hårt så näsan,ögonbrynet och bihålan fick sej en rejäl smäll....var jäkligt nära att åka av också,men feg som jag e så klamra jag mej fast likt en igel för hade jag åkt hade han förmodligen trampat mej eftersom han kastade sej åt samma håll som jag var på väg åt!Så fort Sudden förstod att läget var OK så stog han blickstilla så att mattes rumpa hamnade rätt igen,haha ja han må va en djävul ibland men han e samtidigt en gentleman!Hoppade om linjen 2ggr och då kändes det bra igen,så lätt det kan bli missförstånd mellan häst och ryttare.Blir det en blåtira över ansiktet så får jag väl hålla mej inomhus så ingen tror att Lars har "pucklat" på mej,haha!Ha det gott

3 kommentarer:

Lena sa...

Aj, aj - hoppas det inte blir för illa då :).

Irene sa...

Tur att du inte åkte av, inte kul att gå skadad.

De Soto sa...

Aj,hoppas det inte blir ngn blåtira =)