onsdag 30 mars 2011

2 pass med dressyr igår

Igår blev Sudden riden av mamma på morgonen och jag coachade henne lite grann,gick ganska bra faktiskt!Mamma har fått mer styrka i sin ridning och orkade hålla om han bättre nu än för ett tag sen.Traven såg stundtals riktigt bra ut,galoppen tyckte hon fortfarande var svår att sitta i(och även i lätt sits)men hon försökte i alla fall och det är inte illa!Sent på kvällen fick han ett hårdare pass av Anette,det hade gått superbra sa hon(kul)dom hade ridit igenom ngt LA program och det hade också gått bra.Det dom nu skulle träna mer på där var att vända upp rakt och bibehålla rakheten på mittlinjen annars hade det gått väldigt bra!Idag har han fått vila,skulle egentligen ha hopptränat nu i kväll men jag har "blåst" av det hela och låter han vara från hoppningen tills jag kan rida själv istället.Blir nog bäst så för oss alla,dock lite surt att behöva betala för ngt som jag inte nyttjar men skulle väl troligtvis få slippa betala hela terminen i alla fall,men idag har jag fått betala eftersom reserver inte växer på träd i våran klubb.Till helgen ska han träna för Pernilla igen med Anette,ska bli kul att få se denna gång!

3 kommentarer:

Jennie sa...

Duktig mamma du har! Åh, surt att betala för något man inte nyttjar
:(

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Riktigt surt e det....Ja mamma har gått och blivit riktigt modig med åren;))

Irene sa...

Kul med Pernillaträning.