tisdag 22 mars 2011

Blev en premiärtur i paddocken idag

Vilket underbart härligt väder det har vart idag dock ngt blåsigt men ändå varma vindar.Blev till att hoppa upp på kusen och göra det 1:a passet i paddocken,till karins stora fasa....hon var livrädd att behöva rycka in som barnmorska i en för tidig födsel,haha;)Och inte vågade hon åka hem heller ifall om att...väldigt omtänksamt av henne!Nåväl ingen bebis tittade ut och ridningen gick bra.Red ca 40 min idag med mkt lösgörande i skritt då som vanligt.Ryggningarna börjar faktiskt bli kalasfina och likaså halterna börjar bli mer åt det ordentliga hållet,inget ont som inte har ngt gott med sej för nu har det ju faktiskt blivit så att det är ju nästan bara det jag kan och orkar träna på nu då jag inte travar eller galopperar.Skänkelvikningarna var helt ok dom med,och som Anette säger så är han ju helt underbart lätt att flytta sidvärts!Tittade igenom filmerna från hoppträningen och det blir inget jag kommer att lägga upp,för jag har filmat lite tokigt....ja det e ju inte helt lätt att prata och filma samt hålla ordning på när det är MIN häst som hoppar,haha;))Men jag har tagit ngr kort så ni får hålla till godo med dom istället!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja idag var det ju härligt väder för att rida i paddocken men du skall nog ta det lite lungt,man vet ju alldrig om något skulle hända och du är ju inte så smidig just nu ;)Du kan ju be mej rida han dom dagarna som Marion har Hälge.Gulligt av Karin att passa dej kram ma

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Säger du som red hela tiden med brorsan,haha;)Jag tar det lugnt och som jag sa till Karin så e det nog inte så många ggr till som jag kommer att kunna rida och då vill jag ju passa på medans jag kan;)Men självklart får du gärna rida han dom dagar som han e ledig på Marions dagar!Kram

Jennie sa...

Måste åter igen säga att jag är djupt imponerad att du överhuvudtaget kommer upp på hästen... Det var väl i maj du skulle ha? Är ju inte så jättelångt dit dierkt ;-) Håller nog med mamsen, du får allt ta det försiktigt!!!