måndag 28 mars 2011

Ny familjemedlem på gång!


Jag menar inte bebisen,men Ella kommer ju att åka tillbaka till sin ägare runt 1 maj och då kommer det att bli tomt för Tilda ffa med tanke på att bebisen kommer att komma och automatiskt kommer ju hon att bli lite åt sidosatt och allt detta sker ju runt samma tidsperiod.....Men för att omställningen ska bli lättare så har vi hittat en ny liten söt ponny till Tilda som heter Mimmi och verkar va en perfekt ersättare för Ella och tanken är att vi ska behålla henne också om allt stämmer efter provtiden som vi ska ha,största anledningen till det är att hon har "sol/knott-eksem" och vi vill se hur illa det är innan vi bestämmer oss till 100%!Anette red Sudden i ridhuset igår,allt hade gått fint och Jane hade ridit ut han idag utan krångel eller problem(skönt)!Imorrn verkar han va ryttarlös så då får jag se hur jag gör,beror lite på hur min kropp känner sej då jag har tagit ut mej lite för mkt under helgen...hoppning står på schemat på onsdag,men då Elvira inte har ridit han sen förra gg så funderar jag på att ställa in den då det är omöjligt att få ett bra resultat i ridningen av att bara rida/hoppa 2ggr i månaden!Märker att det går inte så bra och jag är rädd att mitt arbete som jag har byggt upp där kommer att gå förlorat med ett "kraschat" självförtroende på han som följd av det!Han är nog helt enkelt för mkt häst att rida för henne,fastän hon är superduktig på ponny!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja Mimmi var ju en sådan trevlig ponny och lika snäll som Ella verkar hon vara så det ska nog bli bra till Tilda,kanske jag kan rida på prinsen i morgon vi får se på de ;)) kram ma

Irene sa...

Lycka till med nya hästen!!!

Jennie sa...

Spännande med en ny liten pålle! :)

Anna sa...

Så mysigt med en ny ponny!