onsdag 23 mars 2011

Bushäst med vårkänslor;)

Fick rapport idag från Jane om att hon hade ramlat av(?)!Ja jag blev helt paff när hon sa det.....tåget hade tydligen kommit och då hade han rest sej och hon druttat i backen...äääuuhmm va sa du sa jag!!Tåget har ju kommit många ggr när jag har ridit och likaså för Jane och han har aldrig brytt sej om det,men just idag var det tydligen "farligt" då,det var inte ens ett glångt skramlande godståg utan ett kort personvagnståg som hade kört förbi!Ja nu gick det hela väl med både jane och Sudden och han hade ju vart bussig och stannat kvar i alla fall:)Tror att han har vårkänslor för han och kompisen Colle hade "skrämt"(sprungit och brallat bredvid staketet)lilla ponnyn Bamse nu på em så lilla Julia hade tappat sin häst som också hade sett "spöken" lite här och var idag...Har vart och hämtat en dressyrsadel också,lade på den lite snabbt på Sudden bara för att se hur den låg och kanske att den var en liten aning för bred uppe åt manken till...låg absolut inte dåligt men jag får prova att sitta i den och Anette eller mamma får testa den i ett mer jobbarbete på han.Den ska ju helst passa Hälge också men innan jag åkte hem från stallet hade mamma inte hunnit prova den än.

1 kommentar:

Irene sa...

Tur att det gick bra... Det blåste mycket idag, då brukar de bli galna..