torsdag 10 mars 2011

Ina är numera våran hund;)

2 min tog det så åkte hunden ur mentaltestet och det föll på en "dam" med pälsmössa tydligen.....vid vetrinärbesöket och röntgen hade hon vart dunderglad och charmat varenda sköterska och vetrinär och det är ju så hon är lilla hunden,man vet aldrig när hon får "fnatt" vilket kan vara svårt att ha en sån hund för en blind person som inte ser vad det är som gör att hunden börjar morra och skälla....Men nu behöver hon inte utsättas för ngr fler test utan är numera en familjehund som vi ska jobba vidare med så att hon blir lite mer självsäker och säkrare i sej själv,ska dock tillägga att hon är INTE en aggresiv hund utan bara osäker i vissa situationer!Ja till Sudden då....blev ju snöstorm här i onsdags så jag tror att Jane red en inne på han,hörde att det hade gått bra och jag tog mej ytterligare en ledig dag från stallet och åkte raka vägen hem med en sjöblöt unge och inväntade hundens hemkomst istället!Igår fick han sej en välförtjänt vilodag och lite extra ompyssling av mej och blev lite bortskämd med morötter och kel.Idag ska Anette rida ett dressyrpass är det tänkt och jag själv ska vara kameraman åt mamma som ska rida för Pernilla nu på fm och så ska vi försöka få in ett läkarbesök åt den förkylda/hostiga dottern innan jobbet kallar 14.15.....kan bli lite tajt med tid men det ska nog gå hoppas jag.....Ha en skön helg allihop

1 kommentar:

Irene sa...

Verkar vara en mkt trevlig hund!