tisdag 22 mars 2011

Har inte hunnit lägga upp filmen ännu.

Har ahft fullt upp denna veckan med en massa saker att göra färdigt i våran källarvåning,men nu börjar jag närma mej slut-tampen så förhoppningsvis ska jag väl få mer tid och ork;)Anette tränade för Pernilla i lördags,kunde själv inte va med då jag befann mej på 35-års kalas istället!Det hade gått superbra enligt mamma och Anette(säkert bara för att jag inte va där och distrahera,haha),dom hade fokuserat mest på travarbetet och hon hade fått en väldigt fin ridkänsla sa hon,roligt när det går bra!Söndag red Anette ut på han och igår hade Jane honom och då blev det en uteritt då med.Han hade skött sej bra och Jane är så förtjust i han.Idag tror jag att han är "ryttarlös" så jag har inte bestämt mej för om jag ska rida lite själv eller kanske tömköra,helst över lite bommar men det finns förmodligen inga framme så jag vet inte om jag orkar/klara bära fram vi får se.Kanske en vilodag istället...beror på hur han har gått det senaste.Gjorde en stor-rengöring på han i förrgår med att tvätta svansen och stor-rykta han samt tog i lite Magic Gel i svans,man och pannlugg så att ffa manen och pannluggen blev sin ursprungliga färg...svart!!Magic Gelen är så bra för det blir inte så halkigt som med vanlig pälsglans,men ändå så blir det mjukt och lätt att reda ut.Ska se om jag kommer ihåg kameran idag och ta ngr kort kanske?!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja Sudden gick som en dröm i lördags,Anette var nog lika glad som jag var när jag red Hälge ;) Ja den gelen är superbra inget kladd eller pälsglans känsla när man tar i svansen kram ma