torsdag 15 september 2011

En sån fantastisk häst jag har;)))

Ja jag menar Sudden:))Vet att jag ibland inte tycker att han är så fantastisk men det har jag glömt nu,haha;)I tisdags red jag dressyr i ridhuset(full storm ute med evigt regnande)jobbade på samma saker som dagen innan med att få han på bakbenen och i uppförsbacke samt mer "böj" i bakbenen,gick ännu bättre då än dagen innan!Red lite skänkelvikningar samt öppna på diagonalen och han har helt plötsligt blivit så lätt att förflytta och få ihop!Tror att jag har hittat "knapparna" nu och utan Pernilla hade vi stått stilla.Ett mkt bra pass m.a.o;)I onsdags red min medhjälpare Jane han och jag red med henne ut på Hälge för att det var så väldigt skönt väder med sol och varmt,Hälge som inte gillar att gå i vatten eller lera hade ju lite problem i skogen då det i stort sett bara finns det ute nu,haha;)Idag skulle jag egentligen ha hoppat var tanken,men då Tilda skulle rida så tyckte jag att vi kunde rida ut tillsammans för att spara lite tid....och det är där jag menar att han är så fantastisk min lilla prins,han sköter sej så galant och är nästan som en "pappa" åt både Ronja(som då är 25 år och världsvan,haha)och även Tilda!Anpassar både takt och tempo för att det ska gå lugnt till när dom är med,han är underbar att ha att göra med;)Är så glad att jag har just han som min häst i dessa lägen,inget bekommer han då!Så jag får väl försöka att hoppa imorrn då och då ska jag även rida Hälge igen då jag ska träna han för Pernilla på lördag åt mamma som fortfarande har ont i sin rygg!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ja den kära Sudden är en ängel när Tilda är med,så snäll och gullig,man kan ju inte tro att det kan dundra till där ibland ;)))kram Ma

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja han e allt lite schizofren;)

Anna sa...

Åh, vad mysigt det låter med eran uteritt.

Irene sa...

Kul när det funkar!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Det e jättemysigt att ta en ridtur med henne,och dessutom så är hon ju tvungen att lösa situationer som att tappa stigbygeln alldeles själv....annars är det ju alltid enkelt att be mamma om hjälp:)