lördag 3 september 2011

Pernillaträning idag

Idag har vi tränat för Pernilla,jösses va jag fick jobba idag!Kunde inte låta bli att skratta emellanåt då jag blir så full i skratt av båda hästarna;)Red inte bara Sudden idag utan även mammas Hälge!Båda har lite svårt för att både jobba OCH gå fram samtidigt,så det fick vi jobba med MKT idag!Sudden släppte ganska fort och jobbade på bra,men så fort jag skulle ta lite mer stöd i ytter-tygeln så tappade han elasticiteten i bakbenen....tyckte jag studsade som en studsboll på ryggen;)Han kändes jättefin på slutet och han jobbade på riktigt fint mellan handen och skänkeln!Hälge hade lite mer åsikter om hur saker och ting skulle gå till så där fick jag jobba riktigt hårt för att han skulle släppa,men även han släppte bra i slutet och var jättefin.Är ju inte så van att rida så små hästar längre så det som jag tyckte gick fort i traven var ett bra arbetstempo för han.Kände ju en enorm skillnad på han från början till slut!Är jättenöjd med båda hästarna och imorrn gissar jag att jag inte kommer att kunna rida pga kraftig träningsvärk:)Är ju inte van att ens rida 1 häst så 2 lär kännas ordentligt om inte annat i den arma rumpan!Film kommer upp om en stund på Sudden här och om ni vill se Hälges ritt så finner ni den på hans blogg http://www.irishcob-isa.blogspot.com/.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja i dag har du fått kämpat som en liten blå,men va bra det gick med båda hästarna,ja i morgon kan du väl inte ens gå.Tack för att du red Hälge åt mej,kram

Irene sa...

Bra kämpat med 2 hästar!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Varsegod mamma;)Kan gå idag men e lite stel bara(konstigt nog...)så jag e nog i bättre form än vad som kändes igår,för jag har inte särskilt mkt träningsvärk!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack Irene!Tycker också att jag kämpa på bra:)