måndag 12 september 2011

Nu börjar det hända grejer;)

Idag red jag dressyr i ridhuset och tränade på samma saker som för Pernilla i torsdags;))I skritt och i trav var det inga tveksamheter hur det skulle kännas eller i vilket tempo,såg även i spegeln att han gick i uppförsbacke och vinklade bakbenen fint!Försökte att vara "tuffare" i ridningen än vanligt och gå på han när han blev "trutig",fick bra respons omgående så där har vi kommit långt på vägen!I galoppen var jag lite mer osäker på i vilket tempo och om det var öppna eller sluta som jag skulle ge mej på när han försökte ta "semester"....nu i efterhand så kom jag på att jag ska göra ngn sidflyttning,bara han inte hinner gå ur formen....ja det e lättare sagt än gjort ska jag säga för han e snabb som en iller!;))Där vågade jag inte stå på mej lika mkt,men jag tycker det va godkänt(Pernilla hade säkert sagt åt mej att "trycka" på mer men...)!Sen har vi sen torsdagen bara ridit ut och klättrat och även bara "lullat" runt ute;))Har även fått skott klart Hälge som även denna gången stod som ett ljus och jag har alla fingrar i behåll och Tilda red en stund på Ronja inne i lilla ridhuset då det började regna väldigt mkt under em och blåsa upp....så nu måtte väl hösten va här eller va tror ni?!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Va kul att det går så bra för dej att rida Sudden,man blir ju så glad när det känns bra,ja nu e de höst på riktigt usch å fy tack för att du skodde å tömkörde Hälge i dag kram

Irene sa...

Bra att Pernilla kommer o har ett öga på oss!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det känns jätteroligt när det går bra!Varsegod lilla mamma:)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Irene:Ja det e allt tur att vi har Pernilla!Hon e helt suverän att träna för!