onsdag 21 september 2011

Pernilla träning imorrn

Lite uppdatering från oss(har vart sjukstuga hemma så datorn har fått vara lite)!Lördag vilade han,söndag red jag ut en kort sväng med lite klättring och galopparbete med hunden med på släp,gick bättre denna gången då Ina lät bli att utmana Sudden som hon gjorde gången innan!Tur det förresten för han va så vansinnigt laddad så han bara stog och hoppade på stället vid järnvägen innan han fattade att han fick lov att galoppera och då var det rodeo som gällde istället(tur att jag e van vid hans bocksprång).Måndag red min medryttare ut på en rejäl klättertur på han då jag hade varnat henne att han kunde va MKT pigg och hoppig,hon har haft ett litet uppehåll pga värk i lederna i ngr veckor.Han hade skött sej kanonfint men........oturligt nog på hemvägen så hade dom blivit skrämda av ett annat ekipage så han hade stegrat sej och bockat då dom dessutom hade blivit "omkörda" av det andra ekipaget och då hade han väldigt gärna velat följa efter dom när dom kom utom synhåll och hon hade skadat sej ganska allvarligt i ryggen tyvärr:(( Stackars henne,hon hade suttit kvar som tur var sa hon och det var inte Suddens fel sa hon!Tisdagen galopp-jobbade jag han i en plaskig paddock(träning inne)och hoppade ngr språng över ngr småhinder.Idag red jag dressyr och kände igenom han inför morgondagen,kändes mjuk,fin,samarbetsvillig i alla gångarter;))

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så tråkigt att din medryttare skadade sej pga en annan ryttares hänsynslösa ridning,men skönt att Sudden hade skött sej ;) ja i morgon är det ju träning igen får se om det inte kan bli en filmsnutt då kram

Irene sa...

Tråkigt när inte andra ryttare visar hänsyn!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det e så fruktansvärt trist utav folk att göra så!