fredag 16 september 2011

Hoppat både Sudden och Hälge

Idag har jag hoppat både Sudden och Hälge,dom va båda lite busiga men skötte sej bra!Red Sudden först och hoppade en kombination med 2 galoppsprång runt 110 cm,va ju ett tag sen vi hoppade kombination så jag hade lite svårt att få rätt tempo och tryck till en början;)Sen hoppade han det så fint så!Hoppade även en serie med 1 travbom,3 studs vidare med 2 galoppsprång över en oxer,här hade vi inte riktigt kläm på avståndet fastän det skulle stämma tror att det berodde mkt på att han var överladdad....det var många glädjesprång efter hindrena en stund och sen iväg i rasande galopp!!!Ja jag fick allt hålla hårt i martingal-remmmen som fanns runt halsen(!)då:)Sen hade jag även en liten framhoppningsoxer på ena långsidan som han knappt brydde sej om att hoppa över,haha,den va väl för låg!Mkt nöjd matte och häst!!Sen skulle jag rida Hälge också och även han fick ett litet hopp-pass,tanken var egentligen att rida dressyr inför morgondagens träning för Pernilla men han verkade vara på tårna så då ändra jag mej;)Han fick bara hoppa studs-serien då jag inte orkade ändra avstånden på kombinationen och jag har dessutom aldrig hopat han förut heller;)Blev faktiskt lite förvånad över att han hoppade så pass väl som han gjorde och riktigt sög tag i hindren,kändes riktigt mjuk och behaglig över hinderna!Även han verkade nöjd över att få hoppa idag och jag var mkt nöjd med han också!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja det var lite överladdat på båda hästarna men tyckte nog att dom skötte sej bra,båda hoppade väl och du va duktig på att lotsa dom rätt,tack för hjälpen kram ♥