torsdag 8 september 2011

Så supernöjd med dagens dressyrpass

Red för Pernilla idag och det gick så fantastiskt bra!!Jag hann rida fram i 50 min innan jag började träna så sammanlagt red jag i 1,5 tim.....kanske va det som gjorde det??Va vet jag men hade jag vetat att det va försenat 25 min så hade jag ju ridit fram lite senare och hon innan mej red också längre än vad tiden var....lite jobbigt faktiskt då jag hade barnen med mej och träningen skulle slutat 19.45(för sent egentligen det med men...)istället för 20.15!Men som sagt så gick han så jäkla bra idag,lätt att få ihop mellan skänkel och hand och svarade lätt för framåtdrivande och gick där han skulle nästan medsamma.Han "satt" på rumpan i alla gångarter och var bara så underbar i ridkänslan!!!!Gjorde även mkt skänkelvikningar,öppnor och slutor på volten i alla gångarter,lite svårare att utföra slutan i galoppen men å andra sidan så hade vi hållit på en bra stund så vi va nog lite trötta båda 2 i slutet;)Tyvärr ingen film denna gången,men hoppas att han är lika bra(om inte bättre)nästa gång och att jag då kan få film på det hela,skulle ju va hemskt roligt att få se han i "action" och inte bara känna!Imorrn får det nog bli en lugn ridtur ute om vädret tillåter,annars kanske man skulle passa på att åka "snålskjuts" på dagens arbete;)

2 kommentarer:

Irene sa...

Vad glad man är de dagar då det går bra!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja visst blir man:)