söndag 25 september 2011

Kanske skulle bli "dressyr-nisse" ändå...?!

Har hoppat idag och det gick ganska bra,fastän underlaget var lite "hipp som happ" som störde mej(mest)och Sudden!Lite studs-serie med ett galoppsprång till räcke och skulle hoppa en kombination men där blev jag så störd utav underlaget som var i svängen alldeles innan och det spelade ingen större roll var jag svängde någonstans så hamnade vi i den förbaskade "hålan" vilket gjorde att jag 2 ggr fick styra undan från b-hindret då vi inte hade tillräckligt bra galopp in,sen struntade jag i den kombinationen för utöver den hoppade han fint!Nu då till rubrikens antydande så har jag märkt att varje gång som jag har hoppat sen Fannys födelse så får jag nåt så in i bänken ont i bäckenet och höften så jag kan knappt stå eller röra mej,inte blir det mkt bättre av att jag är stilla heller;( Fast jag kommer ihåg att det var liknande efter Tilda föddes också,nästan som foglossningar fast det kommer efter.....har ngn mer råkat ut för det?Igår red jag ut med Tilda och hade Ronja som handhäst och red en klättertur i skogen,lite "taskig" va jag egentligen för Tilda tyckte att det var liiiite obehagligt med backarna men jag satt och peppade henne med att Ronja är så klok och vet precis hur hon ska gå för att du ska sitta säkert i sadeln(och klok är hon verkligen).....sen när vi kom ut på släta backen talade jag om för Tilda att när jag var i hennes ålder hade jag ALDRIG ridit där och hade min mamma tvingat mej så hade jag då minsann både pipit och grinat,haha;)Men Tilda är både tuff och modig och litar på det jag säger!Sen var hon lagom stolt ska ni veta;)

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja du hade bara pipit hela vägen om vi hade tagit en sådan väg,Tilda e en riktig tuffing,ni var så fina när ni kom på skogsvägen och så hade jag ingen kamera med ;( kram