tisdag 6 september 2011

Ojojoj nu måste hösten va på väg....bbrrr!

Ja som rubriken säger så e nog hösten i antågande med bravur....usch,jag gillar verkligen inte hösten-mörkt,kallt,regn och lååååångt kvar till den underbara våren!Ja så idag blev det ingen ridning för min del(och inte Tildas heller),var träningar i ridhuset så där gick inte att vara och att rida ut eller paddocken var inte att tänka på då regnet låg på tvären i all blåst,bbbbrrrrrrrrr:(( Igår var inte vädret så mkt bättre men det regnade bara då och ingen blåst så jag tog på mej regnkläderna och sadlade både Sudden och Ronja(nya ponnyn till Tilda)och tog Ronja som handhäst och red till dagmamman för att hämta Tilda!!Det var uppskattat av gull-ungen som såg ngt överraskad ut när jag kom till häst!!Tilda var överlycklig som fick rida med mamma och nästan alldeles själv,så det här ska vi göra fler ggr.Dom ggr kommer jag att tjäna in lite tid i stallet och det kan ju behövas så att inte stackars lilla Fanny och mormorn får vänta i evigheter på att vi ska bli färdiga;)Hästarna skötte sej exemplariskt trots att dom bara kikat på varandra ifrån var sin sida i stallet.Putsade lite extra på dom idag istället och Sudden fick lite "hårvård"  dessutom i man och svans;))

1 kommentar:

Inger sa...

Håller med dig, avskyr hösten! Va underbart att kunna hämta hos dagmamma till häst!!