tisdag 17 augusti 2010

Hoppas att formen sitter fint imorrn


Hälge plockar av Sudden flughuvan stup i kvarten.....

Har vart på tränings/tävlingmöte ikväll och nu har jag då bestämt mej för att träna för Annelie i alla fall....med start imorrn och sen varannan vecka!Red dressyr i ridhuset idag och trimmade lite på formen,har inte ridit ett enda pass i dressyr sen förra tisdagen(om man inte räknar hoppträningen då..),kändes inte allra värst ändå!Om jag får säga det själv så börjar jag nog få till den där "riktiga" sitsen nu,vilket jag tycker känns som om jag lutar mej väldigt bakåt(!)...som jag faktiskt inte gör,utan jag sitter rakt i sadeln med magen framåt och skuldrorna bakåt och faktum är att det är både lättare att rida han och att följa med i rörelsen vilket gör att han får upp ryggen bättre och arbetar mer med bakbenen under sej och så börjar det faktiskt kännas riktigt bekvämt!Kanske blir "dressyr-tant" av mej med till slut(?)...Idag blev det mest lösgörande ridning inför hoppträningen imorrn,lite "gas och broms" testades också,svarade fint på hjälperna så vi kanske blir "godkända" imorrn.....Känner att jag behöver börja träna dressyr för ngn igen,men tyvärr så är det inte ngn av klubbens tränare som faller mej i smaken!Lars red ju "lektion" för mej i söndags och han fick träna på mkt cavaletti och att räta på sej och hålla balansen själv utan att ta i tyglarna...Sudden såg dock verkligen ut som en lektionshäst som gick i en bekväm jogging-trav utan att anstränga sej för hårt...och galopp tänkte han då defenitivt inte göra såvida inte matte va bredvid och gav kommando(!)och så fort jag var utom "smack-håll" så bröt han av,haha...ja Lars fick då sannerligen bekänna färg!Men han ville gärna träna vidare idag(vilket inte gick då jag va tvungen att rida själv)så avskräckt blev han inte så vi får ta en dag inom det närmsta igen och "köra så det ryker"!!

3 kommentarer:

VildeKaja sa...

visst är det märkligt att när man sitter som mest obekvämt så ser det riktigt bra ut ? kan ju tycka att man spänner sig i det läget och stör hästen men icke då.

Anna sa...

*gapskratt* vilken härlig bild med huvan i mun!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Håller fullständigt med V-K!!