torsdag 26 augusti 2010

Snart kommer lilla Ella hem igen...

Mammas "sagohäst" Indian Zilver alias Hälge....
Tilda med sin stallkompis Nadja vars föräldrar äger stallet...sötnosarna;)

Har ridit intensivt i ridhuset/paddocken måndag,tisdag och onsdag med blandade resultat.I måndags red vi ute i det sköna vädret(soligt)med lösgörande övningar,han gick stundtals riktigt bra och var lätt att ta tillbaka i övergångarna samt att få igång i dom med!Ryggningarna börjar ta sej riktigt fint nu efter det att jag har samlat han i ffa travarbetet så att bakbenen hamnar mer inunder han.Gjorde ngr riktigt fina skänkelvikningar på diagonalen och öppnorna va fina hö.bogen där den skulle vara!!Tisdagen red jag i ridhuset pga ÖSREGN,ridkänslan ville inte riktigt infinna sej då utan jag tyckte att han va nästan lite fyrkantig att rida och dessutom så tyckte jag att han "hängde" i bettet....lite svårare att aktivera i bakdelen och framåtbjudningen infann sej inte som jag ville...kan ju iofs bero lite på att Tilda satt och pratade med mej hela tiden(ingen barnvakt,men hon e duktig ändå som sitter där så snällt och väntar),vilket får mej att tappa koncentrationen emellanåt...Tränade mindre på lösgörande arbete denna dag och koncenterade mej mer på samlande och framåtbjudningen som kom tillbaka.Ngt svår att få att jobba i en lång låg form i "avtravandet" dock...vill ju få han att slappna av ordentligt och bli "lea-lös" i kroppen,nog dags för en tandkoll snart!Onsdagen ute i paddocken och han var kalasfin att rida,lätt att få till arbete omgående och mjuk och fin i sidorna.Gjorde ngr fina ökningar i traven och även galoppen och jag kände att han arbetade fint genom hela kroppen hela passet.Mkt nöjd!!Dock så kände jag att jag hade ganska så ont i min vänstra stortå som gjorde att jag inte kunde rida för länge då det onda sitter precis där man har stigbygeln!!!Var glad att jag inte skulle hoppträna för det hade jag inte klarat i alla fall,men tyckte jag att den gjorde ont igår så var det inget i jämförelse med idag!!!Kan knappt gå på foten och rida va det inte tal på,och det som det troligtvis beror på är att i tisdags när jag red han så spände han till sej i galoppen för att få mej ur balans en stund så att han kan "ta igen sej" och då stack det till i foten nästan som 1/10 dels sekunds kramp....inte vet jag vad som hände i foten men ont gör det...Men i.o.m att jag inte kunde rida idag så har vi istället fixat i ordning Ellas box med strö och satt upp krokar för höpåsar och smörjt hennes sadlar och träns och letat fram alla hennes saker så attdet är i ordning tills på söndag när vi ska hämta hem henne igen.Ni må tro att Tilda väntar och längtar nu...:)))Fick även städat i skåpen i sadelkammaren och fått lite bättre struktur på sakerna så inget ont som inte har ngt gott med sej;))

3 kommentarer:

Irene sa...

Söta bilder!

Unknown sa...

Ja äntligen kommer lilla söta Ella tillbaka till oss igen,

Anna sa...

Sicken skön bild på tjejerna!