måndag 23 augusti 2010

Nu börjar hösten och med den kommer leran...


Dålig uppdatering här....vart så mkt att göra runtomkring det sista så jag har vart så trött på kvällarna och datorn(el vad det nu är)som krånglar gör att tålamodet inte infinner sej på att vänta eller att göra ngt(e ju inte så "haj" på datorer)!I torsdags red vi "järnvägs" slingan som innebär konditionsträning,skötte sej bra;)Fredag blev det lite ofrivillig vila då vi skulle städa alla lokaler inkl. ridhuset och jag trodde väl någonstans att jag skulle orka/hinna rida efter det....nixpix!Men en MKT trevlig kväll fick vi och klubben bjöd på pizza efteråt till oss som hjälpte till!Konstigt att utav såpass många medlemmar som är så var vi bara 30 som kom(?)och det var tydligen många...Lördag red sambon och mamma "lektion" för mej och dom gör allt framsteg båda 2....cavaletti övningar och koner var utplacerade så att dom skulle kunna rida lite serpentiner och vara noga med sina vägval!Fick faktiskt mamma att "hoppa" ett litet minihinder på 30 cm och det e inte illa!Lars hade väl hoppat högre om han fick,men balansen måste infinna sej först!Igår red jag ut en klättersväng med mamma,och herregud va lat den hästen kan va ibland och då talar jag om Sudden!!!!Han hade all tid i världen till att se efter "bästa" vägen som man kan åka kana nerför....mat fanns det i massor också och med ngr löv i munnen är det väääldigt svårt att gå överhuvudtaget!;)Hälge blev väl lagom road av detta så han hade en egen lösning på problemet:BITAS i Suddens rumpa!!!Men vad brydde han sej om det,haha;)Nåväl tur e väl att han inte springer sej igenom allt för det är ju inte alltid så bra i bland stenbumlingar och leriga backar,för nu har det blivit väldigt blött ute.Känns att hösten börjar komma nu.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja nu börjar allt hösten komma,lite tråkigt tycker jag,turen i skogen var ju bra träning för oss allihopa,men jag och Hälge behöver den nog bäst,tack för en trevlig tur,kram

Inger sa...

Ja man känner verkligen att hösten är här, blött och lerigt överallt. För att inte prata om hagarna,, där är det geggigt!!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Varsågod mamma!Ja du inger...nu börjar allt sommaren ta slut,här i U-a stormar och regnar det för fullt idag dessutom!