fredag 6 augusti 2010

Kanonfin Sudden idag

Red ett pass i ridhuset idag och tränade lite extra på övergångarna innan övrigt arbete...(läste ridsport igår kväll)!Vet inte om det va dom eller att jag va så ambitiös som gjorde att han gick så väldans bra idag...det som e så bra med ridhuset är att jag kan se i speglarna HUR jag sitter och kan räta upp mej mkt mer än jag gör,i mina ord så "lutar jag mej bakåt",haha:)Fast det gör jag ju inte egentligen,men det känns så!Kom ju faktiskt in i bättre rytm och harmoni med han då....borde mao rida där oftare!Blev mkt lösgörande och tempoväxlingar i alla gångarter.Gjorde samlingar i alla också och för att träna på etn ev. start i dressyr så tog vi medel-linjen.....nu gick han väl kanske inte riktigt så som man ska där....han laddade med MKT energi varpå jag tog tillbaka han lite för mkt...vilket blev en väldig samling,den bästa hitills(enligt känslan i alla fall)!Det jag kunde Se i spegeln var att han lyfte sin framben på ett sätt jag aldrig sett han göra och bakdelen kändes verkligen under mej och jag såg hur jag skumpade väldigt mkt(och valkarna med,haha)!Gjorde på samma sätt 3 ggr till och avslutade samlingarna sedan för han blev trött kändes det som!Sen var han ju hur fin som helst att rida i galoppen efter det,såg dessutom i spegeln(igen)att han har utvecklat sin aktion i bakbenen och även ett bättre lyft i fram.Nu ska dessutom sambon ut på en liten lugn uteritt på han om en stund,men kondis har han så det klarar han av galant!

5 kommentarer:

Irene sa...

Härligt när det funkar!

Irene sa...

Kul när det funkar!

VildeKaja sa...

Åh, finfin dressyrhäst. :) När skall han köras in?

Magic Moment Chess-Strauss sa...

V-K;kommer nog aldrig våga att köra in han tyvärr....han har gjort för mkt dumma saker för att jag nånsin ska våga sitta bakom en vagn utan att se mardröms-scenarion framför mej,haha:)Visst e det kul när det funkar Irene!

Anna sa...

Coolt med samlingarna! Klart du ska starta dressyr förresten. Jag hade ingen aning om att det var så kul (och så svårt)! Kör hårt!