torsdag 12 augusti 2010

Som en dressyrbana med hinder...

Hopptränade ju igår och det var INTE ngn mjukstart efter sommaruppehållet direkt.....Men det var en MKT bra övning och precis en sådan som visar var det brister i ridningen,och det är ju det man vill ska visa sej på träning och inte bara ha "lätta" övningar för att "kunden"(jag) ska känna sej nöjd!!Jag vill ha utmaningar och jag vill ha kritik av min tränare,både bra och dålig för att vi ska kunna utvecklas till det bättre;)Igår skulle vi kunna flytta hästen för skänkeln och byta galopp i PRECIS rätt ögonblick ha mkt nogranna vägar och kunna korta/länga steglängden utan problem....allt var lättare sagt än gjort!!Jag tycker att Sudden flyttar sej bra för skänkeln,byter galopp(oftast)när jag vill,däremot är den förbaskade hö.bogen ett gissel som ställer till det och likaså igår,då Sudden själv hade räknat ut ganska omgående...att "här SKA vi byta galopp matte,följ mej jag VET att vi ska svänga här"...varför vänta när jag kan göra allt detta så bra själv utan din hjälp matte,byta galopp behöver vi inte göra heller-vi har ju tränat på förvänd...jag behöver bara skjuta ut bogen så håller jag balansen.....Ja ungefär så här verkade han tänka!!!Men överlag så skötte han sej väääldigt bra och det var ingen som var "felfri" i sin ridning och vi var inte sämst(fanns mer oridbara hästar på passet)!Dessutom så var träningen inomhus och det kändes som om det stog hinder och bommar överallt i ridhuset!Ska se om jag kan ladda upp ngn film på spektaklet...Idag har sambon ridit ut på han och jag,mamma och Tilda stack iväg till grannstallet och fikade istället,haha;)MKT trevligt hade vi.!

3 kommentarer:

Irene sa...

Låter som en givande dag. Kul att träna o få utmaningar!

VildeKaja sa...

haha, var glad att du har en talangfull häst. :)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja jag får ju vara det och han e allt världens bästa häst i mina ögon sett,haha:)