söndag 8 augusti 2010

Rejäla hästkrafter på Byfjorden....

Har tillbringat helgen med att titta på hästkrafter som heter duga !!!!Wooow vilka monsterbåtar det finns och nu pratar jag inte bara om Offshore-racets båtar utan även dom som va utställningsbåtar!!Det har ju vart VM i Class 1 race här i Uddevalla med shejker och norrmän och italienare och säkert ngn annan nationallitet som jag inte känner till,haha:)Kan ju absolut inget om sånt här,men det va kul att titta på och en "ones in a lifetime-story" som aldrig har utförts i Sverige och definitivt INTE här i våran lilla stad!!Igår så släppte jag ut Sudden och Hälge och mockade och gjorde iordning för båda hästarna så att vi kunde ha en trevlig heldag på "racet",jag,sambon(barnlediga dessutom),mamma och hennes sambo och min kära morbror!Ingen ridning alltså!Idag fick en MKT trött jag pallra mej upp och ta mej till stallet och släppa ut igen,iväg på racet idag med men sambon va då utbytt mot Tilda som också ville se "monster-båtarna".Satt på ett berg med perfekt utsikt i ca 4 timmar vilket min rumpa INTE gillade efter gårdagens sittning på sprängsten utan sittunderlag(fanns med idag kan jag säga,men va hjälpte det?)....;)Snabbt hem för att äta lite innan stallet för att rida...Behöver jag säga att det var INGEN skön ridkänsla idag....ajajaj va öm bak jag hade!Försökte att bita ihop ett pass på ca 40 min,men ngn större nedsittning blev det inte och Sudden kände ju att matte va inte helt med på noterna så han passade på att "maska" en del...Ja helt illa gick han inte:)Hoppas på en behagligare tur imorrn!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det var en upplevelse att se alla dessa båtar,tack för att du fixade för Hälge med,kram

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Varsågod;)!