fredag 6 augusti 2010

I monsun-regn funkar inte ens ridhus....


Igår va jag och min dotter på en lantgård här i U-a som heter Emaus,det bästa där är enligt Tilda att man kan få rida i stort sett hur mkt som helst och på olika ponnyer;)Vi klappade kaninerna,katten,getterna försökte att klappa hönorna och även grisen,men dom sistnämda va inte sååå kelsjuka!Nåväl under Tildas ridtur öppna sej himlem och vi blev sjö-blöta vilket inte bekom Tilda det minsta som tyckte att bara för att solen tittade fram så blev man torr och kunde leka vidare på lekplatsen:)Svängde förbi stallet på hemvägen för att mocka och göra iordning och sen hem för att fixa ngt att äta och vänta tills mamma va klar i stallet som inte orkar med Tilda förtillfället....Nu va det ju så att det började att åska och blixtra med dunder och brak under em och det ville väl inte riktigt sluta heller liksom monsunregnet som kom.....jösses vilka mängder!!!!Det klarnade så småningom upp vid 18.30 så då passade jag på att åka för att rida.....halvvägs till stallet började samma sak igen:( Men jag tänkte att det lugnar nog ner sej om en stund,men acka va jag bedrog mej för det börja ju åska på nytt och att ens tänka tanken att få med Sudden ut ur stalldörrn va lika med 0.....alla vägar hade blivit som välfyllda bäckar och det smattrade för mkt på taket för att jag ens vågade mej in i ridhuset!Så det blev bara till att pussa på "prinsen" som inte verkade allt för ledsen över sin vilodag och åka hem igen(när det va läge att gå utanför dörren..)!Idag får jag göra ett nytt försök trots regnet som ihärdigt har fortsatt!

2 kommentarer:

Irene sa...

Minns att vi också brukade vara på Emaus när Sandra var liten.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Emayyus är ett fantastiskt ställe att åka till när man inte har ngt annat för sej!