tisdag 10 augusti 2010

Kondistränat och nya skor

Idag blev det kondisträning både för mej och häst,galopperade 3 vändor utmed järnvägen som jag fortfarande inte vet riktigt hur lång den kan va....men den e nog på 700-800 m!Kändes i alla fall i mina vader ganska rejält efter det,men å andra sidan så hade jag skott han innan ridningen vilket känns ganska mastigt i benen efteråt;))En gammal stallkompis kom förbi medans jag skodde så då fick jag även lite paus med att va social och bjuda på kaffe vilket inte gjorde mej särskilt mkt...;)Trevligt va det!!!Imorrn börjar hoppträningen igen fast imorrn ska jag träna för Anneli Ingvarsson,sedan blir det förmodligen Sven Ingvarsson igen fast han börjar om 2 veckor men jag ska känna efter vem som kan passa oss bäst framöver?!Blev erbjuden plats för Fredrik Gustafsson i Stenungsund under hösten,men.....tror inte att jag tar den platsen ändå fastän jag mer än gärna vill träna för han för det är en tränar som passar oss perfekt!!Kruxet är att det tar mellan 30-40 minuter en väg samt att han förmodligen kommer att höja priset(bensinpengar från Skåne)som redan ligger på 350:- och att den som äger ridhuset där tar 100:- varje gång så det kan bli lite dyrt samt att jag får ju då samma elände som i vintras med att man kommer hem mitt i natten och upp kl.5 på morran dan därpå...Nä så det får bli ngn av dom andra ovanstående ändå!:)Ska försöka att lägga upp den "riktiga" trav-filmen lite senare om jag hinner ikväll också...

2 kommentarer:

VildeKaja sa...

Nämen, skor du också??? Himla kompetenta folk är då.. puh.. är du yrkesverksam som hovslagare också?

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Japp jag skor,men bara min och mammas och lilla Ella då såklart när vi har henne!Är inte yrkesverksam,men min pappa har vart hovslagare och jag är lärd av honom och även utav en annan hovslagare i U-a som kollar läget ca 2ggr/år.Har hitills bara fått beröm av både honom och vetrinär,men det är tungt så därav "jobbar" jag inte med det och sen blir en så "skitig" också,haha;)