torsdag 26 april 2012

Åååhh va jag saknar han;(


 Idag fick jag förrättningsunderlaget från Distriktsveterinärerna i Skara.....berättade ju om att den vet. var så himla gullig och idag fick hon mej att gråta igen....Hon hade skrivit en liten rad om att det var så tråkigt att min häst inte hade klarat sej och då kunde jag inte hålla mej från att börja gråta.Har kännt mej ganska stark dom senaste dagarna men inte idag,saknaden är väldigt stor idag och det är ju så det blir ibland!Men till ngt roligare då:idag fick jag ta tag i Candis smutsiga svans och tvättade den och fick toppat den lite(sååå ojämn och skiten)och klippte dom taniga tofsarna till hovskägg på 7 strån ungefär!Hon stog så snällt så och hon älskar ju verkligen när man pysslar med henne och idag gnäggade hon dessutom till oss;))Hon kanske känner på sej att det är så man ska låta när man står i Suddens box?!;)Red en liten stund i ridhuset idag med(spöregnade ute)idag var hon lite mer osammarbetsvillig än igår men jag tror att hon har lite träningsvärk sen igår!Hon verkar inte så van vid att ha speglar i ridhus för jösses va hon tittade i den när hon såg att det gick förbi en annan häst i den,haha;))Trots träningsvärk så var hon ju duktig och även idag var det många som red samtidigt och "var överallt" så hon hade mkt att hålla reda på....eller iofs så var det väl jag som fick ha den kollen lite extra då hon är vinglig och söker sej upp efter väggarna;))Även idag blev hon helt slut och hon somna på stallgången med huvudet intryckt i min sida när jag borstade henne i huvudet och sen bara gosade med henne!Hoppas verkligen att hon går igenom besiktningen,blir ju lite nojjig när man inte vet nåt om henne innan,har ju inte en aning om hur hon är uppväxt eller hur hon har blivit riden innan hon kom till Sverige för 2 veckor sen?!Men en sak vet jag garanterat:hon har blivit väl omhändertagen av människor för hon har sån tillit till en!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det var gulligt av henne att skriva till dej,inte många som skulle gjort de.Tyckte att Candis gick riktigt bra i ridhuset och klarade det bra när hästarna försvan och hon var själv kvar,hon blir nog bra till oss,får hålla tummarna att hon går igenom besiktningen,kram ♥

Anonym sa...

Du kommer uppleva många sånna hugg av saknad. Det hör liksom till. Glad att du har hittat en källa till glädje i detta och önskar er ALL lycka till i framtiden. (nu låter det som att jag aldrig kommer läsa längre.. haha.. det var inte meningen. Klart jag kommer följa er.. :)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja vi får hoppas att hon går igenom,för då vågar jag planera lite längre och kanske känna mer glädje utav henne!Just nu vill jag inte fästa mej vid henne för mkt!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det är väl så Torill!Har en saknar-dag idag med,men ngt bättre än igår!