lördag 14 april 2012

Träningen för Pernilla!

Idag tränade vi för Pernilla igen och det behövdes verkligen!Har haft lite "problem" med att han skjuter ut hö.bogen så att vi i hö. varv nästan ramlar in mot mitten och i vä. varv slår i väggarna nästan som om det är en jättestark magnet som dras oss dit....ja nu va det väl inte riktigt så illa tyckte Pernilla men visst hon såg ju också att han trycker emot hö. skänkeln.Så idag var det mkt att jobba med hö.bogen och att vi i vä. varv ska hålla han lite-lite åt det rakställda hållet och att få han att gå framåt utan att "backa tillbaka"!Som vanligt så löste sej ju problemet med Pernillas hjälp;))Fick även göra halvhalter och avsaktningar utan att röra i tygeln(!),wow vilken skillnad det blev efter ngr ggr han trampade verkligen in i avsaktningarna så nu har vi ngt att träna vidare på!Men jag undrar om jag någonsin kommer att lära mej att sitta så där stilla i sadeln som alla proffsen gör?!!Tycker han riktigt "stöter" iväg mej när jag sitter ner oavsett gångart!;)Diskuterade även en ev. dressyrstart här inom det närmsta med henne,men jag vet inte riktigt om jag känner mej motiverad ännu......vill ju hoppa och tävla i det först,men jag kanske får tänka om?!Ngn kamera-man hade vi inte idag tyvärr.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Han såg alert och fin ut det lilla jag såg av träningen,klart du ska starta en dressyrklass när det finns nån i närheten,kram

Irene sa...

Det är verkligen bra när Pernilla löser problem.

Mamma Magnusson sa...

Han såg riktigt fin ut tyckte jag. Roligt att se honom. De va ett tag sen.

Mamma Magnusson sa...

Han såg riktigt fin ut när du kämpat ett tag. Kul att se er, de va ett tag sedan.