söndag 22 april 2012

Inget blev som det var planerat.....men

Candorijke BH
Turen skulle gå till Jönköping idag egentligen,men då jag lagt lite "krokar" runt om i omgivningen fick jag igår ett riktigt hett tips om en brun liten skönhet som kunde va ngt för oss!Så bilen skulle styra mot Strömstad istället då dom som tipsade hade vart där igår och provridit den åt mej och mamma,sen var det tänkt att jag skulle till ett ställe här i U-a för att kolla en 4 årig valack.....Åkte upp och dom som var där igår skulle med upp då dom själva hade provat en dom fastnade för och skulle hämta den samtidigt som vi skulle dit och "ifall om att" jag nu skulle fatta tycke för denna tog dom sin lastbil så kunde ju denna häst också åka med....jodå här gick det undan tänkte jag(hade ju inte sett den ens då)!Men jag föll som en kägla för denna underbara häst!5 årigt sto e:Lord Z-Calvados inte riden så mkt utan är mer som en 3-åring men hoppar som en gud och galoppen ska vi inte ens tala om!!!Skritten och traven är väldigt bra med och psyket på henne verkar vara kanon!!Så helt plötsligt så står inte boxen tom längre!!;)Allt har tagit en vändning som inte nån i familjen vart förberedd på,denna häst ska alltså jag och mamma dela på för mamma vill inte känna pressen att rida 7 dgr i veckan och jag har inte den tiden då jag kommer att börja arbeta nu i maj,har 2 småbarn och ska hinna med allt runtomkring hemma samt serva Tilda med Ronja!Perfekt lösning för oss och man kan väl säga att även för mamma har det gått fort då hon då i.o.m detta kommer att sälja Hälge!

4 kommentarer:

Irene sa...

Grattis, kul för dig!

Anna sa...

Härligt, grattis! Ser fram emot mer bilder och FILM!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack!Filmer kommer inom kort;)

Anonym sa...

Nämen jädrars :-)))) MASSA grattis till er båda OCH hästen (den kan inte få ett bättre hem). Nu ser jag fram emot bilder, berättelser och filmer på skönheten.