måndag 9 april 2012

Bilder på min gamla ponny Bugatti!:))


Alla bilder tagna av nuvarande ägare!

Brukar väldigt ofta gå ut på olika klubbar för att kolla resultat från tävlingar och förra helgen skulle jag kolla dom från Lidköpings tävlingar.....och då jag sålde min gamla ponny Bugatti dit för längesen började jag undra om han möjligvis kanske kunde var i livet?!29 år skulle han i såfall vara och det kändes väl egentligen ganska osannolikt att han skulle leva efter att ha vart lektionshäst i så många år och när jag har googlat på hans namn förr har jag inte fått ngt "napp"...,men så kunde jag ändå inte låta bli att googla ännu en gång och minsanne mej så dök hans namn upp på en hemsida....kunde väl ändå inte va möjligt att det kunde vara han tänkte jag,men jodå det var det bilder fanns det på han också och inte finns han så särskilt långt härifrån heller,närmare bestämt Säffle!!Trodde väl aldrig att jag skulle bli så glad som jag blev då jag ikväll har fått bilder på han utav nuvarande ägare och en liten berättelse om han,detta var 2:a mejlet från henne och idag fick jag bilder också!!Så fin han är och rund och go´är han med!!Jag fick han när han var 3 år gammal och jag kan ju erkänna att för att ha haft en liten b-ponny på 118 cm kändes Bugatti väldigt stor på sina 137,5 cm!Vinglig var han också minns jag,haha,själv var jag ganska nyss fyllda 10 år och jag minns inte direkt hur många år jag hade han men det måste vart runt 4 år och då såldes han till Lidköpings Ridskola och jag har av nuvarande ägare fått reda på att han var/är fortfarande den dyraste ponny/häst dom köpt!Själv tävlade jag hoppning även på han och vi hann komma upp till LA med många vinster och placeringar,sen skadade han sej tyvärr på en tävling och tyckte inte om att hoppa lika mkt som mej efter det.....kommer i håg att det var i Askim vi var och det hade regnat en del och tävlingarna gick på deras gräsbana...han skulle precis hoppa av i språnget med frambenen då bakbenen kom farandes under han och framåt varpå han stannar i hoppet och sätter ner ena kotan så illa på en markbom och blev halt en tid efter det:( Men vi tävlade faktiskt lite dressyr också och blev nästan "tvingade" att vara med i div 1 laget i dressyr med,haha;)Han var en allsidig ponny och väldigt snäll och har alltid varit det även under sina år efter våran tid!Nu strosar han runt som pensionär och lär en 12 åring tjusningen med att rida och där ska han få stanna tills hans dagar är slut!;)

1 kommentar:

Unknown sa...

Så himla kul att du har fått kontakt mrd hans nuvarande ägare,så när vädret blir varmare åker vi dit å hälsar på han,ja han var en snäll å go liten ponny som både du å jag hade roligt med / ma