söndag 1 april 2012

Blir inte alltid som planerat;)

Red ett rejält dressyrpass i onsdags och han gick så himla bra och var lydig och lätt att ta tillbaka och lätt i igångsättningar,så vi testade lite galopp-piruetter efter att ha gjort förvänd galopp och skänkelvikningar,öppnor och andra skolor.....tanken med det hela var att jag skulle ta ett liiiite lugnare pass på torsdagen INNAN jag skulle åka iväg till Italien(närmare bestämt Pisa)....allt detta för att han(Sudden)skulle vara lugn och fin under tiden jag var borta så han inte hade ork att hitta på en massa bus!;)Tyvärr så blev min planering lite för bra då han fick träningsvärk dagen efter så att rida var det inte tal om och tur var väl det för tiden bara rann iväg och bråttom blev det;)Inte hamnade jag i Pisa heller,haha......landade i Genova ca 16.5 mil ifrån Pisa(!)....mitt i natten kom vi ju också och ingen visste något om när,var eller hur vi skulle ta oss där ifrån,haha;)Men jag och sambon(samt ngr till)checkade in på ett hotell i närheten av flygplatsen och vi betsämde oss för att ta oss till Pisa med tåg dagen efter!En annorlunda resa än vad som var tänkt,men roligt hade vi och det hela blev en bra upplevelse ändå:)Kom hem vid 11 i fm och åkte till stallet nästan med en gång;)Ngn ridning blev det inte då det dels var tävlingar på klubben och jag var/är ganska trött efter dessa dagar!Det lutande tornet fick vi sett och ja.....ska jag vara helt ärlig så var det väl inte något speciellt med det egentligen....men det var en fin stad och en massa god mat om man bara lyckades hitta dom små restaurangerna som italienarna själva gick till!;)Var tillbaka till stallet nu ikväll och borstade snabbt av han och kvällsfodrade alla hästarna.Imorrn får det nog bli en ridtur i alla fall:)

2 kommentarer:

Irene sa...

Alltid härligt att komma ut lite o äta god mat mm. Låter härligt med Italien.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det var allt härligt och roligare blev det med att få åka tåg och se så mkt mer än vad som var tänkt:)