torsdag 19 april 2012

Många tankar som far runt...

Får väl säga att jag har haft 2 "bra" dagar nu som det känns ok.....det är överkomligt den mesta av tiden men jag känner mej frånvarande och kan komma på mej själv med att jag glömmer väldigt mkt....tror att jag funderar en pytte-liten stund som visar sej vara en lååååång stund då ngn utav barnen kallar på min uppmärksamhet så jag kommer tillbaka till verkligheten eller kanske bättre benämnt kommer ur "bubblan"...Har i alla fall kommit fram till att jag vill ha en ny häst,snart-väldigt snart,samtidigt känns det som ett jättestort svek gentemot Sudden,för tänk om han kan titta ner på mej?Vad tänker han om mej då?Låter ju löjligt(jag vet)men jag kan ändå inte låta bli att fara iväg med hur jag tänker.....ringde på en unghäst idag då just den hade "det" som jag vill ha hos en häst och genast är det som ngn hugger en kniv i bröstet!!Nu var den inte ngt jag vill ha pga av ngr anledningar som tur var(!)...Blev även överrumplad med att ringa till ett annat ställe som har ngr hästar som det just nu verkar som vi ska åka till på söndag,mer kan jag inte berätta om det för det får bli en hemlis än så länge.....Fick mockat ur hans hage idag och med det känns det som att jag raderar han på ngt vis,vill ju ha kvar allt men det går ju inte.Hans utrustning såsom shabrak och täcken(som använts)kommer jag inte att röra på länge....vill ha kvar hans hår där i ett tag till....tills jag är redo för att tvätta!

6 kommentarer:

Irene sa...

Vad kul att du vill ha en ny häst!

Cissi sa...

Usch stackars dig:( förstår hur du känner det! Men jag tror nog att Sudden unnar en annan häst att få ett lika fint hästliv hos dig som han själv hade förmånen att få!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Kan bli roligt med en ny att arbeta med och jag känner att jag behöver det!Vill komma vidare och hålla igång nu när jag hade kommit igång såpass bra med Sudden igen,vill inte stanna av i ridningen ännu.Har mer att ge och så småningom kommer tiden då jag får bli ponnymamma på heltid kanske och då kanske jag är redo att lägga av(?)...

Anonym sa...

Jag skall inte ha dåligt samvete. DU gjorde ju inte det här valet för honom, du gjorde inget fel och Sudden hade ett fantastiskt hästliv hos dig. Var glad för det och tänk nu på dig själv och försök må bra. Våga njuta av spänningen och förväntan inför en ny häst. ALL lycka till i helgen!!

Unknown sa...

Tror nog inte att Sudden hade velat att du slutade att rida,han vill nog att en annan häst ska få lära känna hans älskade matte och att den ska få ha det lika bra som han,klart att det känns som att du sviker han,men det finns ingen annan häst som kan ta hans plats i ditt hjärta,men det finns ju plats för en ny häst ;) kram lilla ♥

Anna sa...

Klart du ska ha en ny häst! Det innebär ju inte på något sätt att den hästen ersätter Sudden eller att du glömmer honom. Men när han nu inte är hos dig är det trots allt bästa sättet att komma vidare på, att få fokusera på någon annan häst. Sudden stannar ju i minnet i alla fall. Håller tummarna för hästköpet!!