lördag 7 april 2012

Ojojoj....va ska man säga?!Tur i oturen kanske..

Red ut i morse och tog en sväng i skogen tillsammans med en tjej som ska rida mammas häst på helgerna,tänkte att det är ju bra om hon inte rider ut själv innan hon lärt känna Hälge ifall om att.....!Allt var fird och fröjd och vi hade bara en liten bit kvar på hemvägen när det dök upp en stor Sankt Bernards hund och en shettis(i samma storlek)som var på promenad kopplade med sina ägare......Sudden blev stel som en pinne och Hälge likaså,kände hur Suddens hjärta bultade genom sadeln för dessa "monster" som kom gåendes mot oss!!!Sudden gör en helomvändning och Hälge ska hänga på då han halkar samtidigt(snöade ju igår och det var halt efter nattens - grader)som han ska vända om och stackars Stella ramlar av och slår sej!!Hälge skenade iväg i full fart och Sudden ville ju givetvis följa efter och det var på håret att jag satt kvar innan jag fick hoppat av för 2 hästar lösa på järnvägen i halka ville jag inte riskera!!Hälge kommer tillbaka i full fart rätt emot oss efter en stund men då dom farliga "monstrena" fortfarande fanns kvar sprängde han staketet in till en av sommarhagarna och sprang hemåt!Som tur var så hjälpte ju kvinnan med hunden och shettisen oss då Stella hade lite ont och jag kunde ju inte göra så mkt då Sudden var lite galen och jag vågade inte gå i närheten just då.Nu slutade det hela ganska bra fastän Stella fick lite ont i huvudet,men hon var ändå vid gott mod och kunde gå hemåt utan problem!Där fick jag för att jag inte ville att hon skulle rida ut själv och så blev det så det INTE skulle bli!!Fast å andra sidan skulle hon rida denna vägen själv ändå och då hade det ju kunnat gått värre kanske...

4 kommentarer:

Cissi sa...

Nej men oj då, stackars Stella:(Tur ändå att det inte gick värre! Hoppas hon inte blev avskräckt nu då,det är ju så typiskt att det ska hända nåt sånt första gången. Jag minns förra året när Anna började rida Ikaroz och jag säger att han gör aaalllldrig ngt dumt, första gången de ger sig ut själva så får han spelet och nockar henne i ansiktet...kändes lagom pinsamt...

Irene sa...

Oj oj, verkligen tur i oturen...

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja vi får väl hoppas att hon inte blev det!Men hon skulle komma imorrn också sa hon för att kolla till han:)Hälge brukar ju heller aldrig hitta på ngt så det kändes lite dumt,fast det var en olyckshändelse som var orsaken denna gång så känns det dumt ändå...

Unknown sa...

Allt gick ju som tur var bra,en lättare hjärnskakning på Stella och lite blåmärken som tur är / Isa