torsdag 12 april 2012

Min planering sprack...

Hade en plan på att starta den 12 maj på klubben i hoppning,men nu verkar den ha blivit inställd;( Tappade lite motivation där faktiskt..Skulle ju kunna åka nån annanstans kan ju tyckas men då det är svårt att få en besiktningstid till transporten har den fått körförbud och jag trodde ju att det var enkelt att få tid till det så jag var ju inte ute i god tid direkt!;)Annars går det i sin vanliga gång med ridandet,men jag ska nu under en period hålla mej till att rida mest i ridhus och paddock och skritt-turer på asfalten då jag har upptäckt ett ännu större "hål" i sulan efter bölden som skars upp:(Ser ut som om sulan har "luckrats" upp(?)och den luktar fortfarande mkt tjära....ont har han inte men jag vill inte riskera att han får det igen då jag tror att sulan är för tunn/skör för ev. stenar som förekommer på grusvägarna.Har blivit erbjuden en plats för Mattias Jansson nästa helg,men vet inte om jag är så särskilt sugen på det...känns som om jag börjar bli för mkt "dressyr-tant"....jag vill ju hoppa!Provred en jättefin häst igår åt en tjej i stallet,nyttigt att testa fler än sin egen ibland och kul var det med;)Men jösses va man blir "hemtam" med sin egna,haha;)Blev ju helt slut i "flåset" efter att ha galopperat och hoppat på denna hästen som dessutom var ganska stor,Sudden är ju också ganska stor för mej men på ett annat sätt!Idag skulle jag hoppa litegrann men han var väldigt på "hugget" så det fick mest bli lydnadshoppning över ett litet hinder som han "spökade" upp sej för;))Men han kändes så lealös och genomarbetad efteråt så det var det värt!Faktum är att han har vart fin att rida hela denna veckan,men jag har fått jobba mkt med hans "andra jag" i början av passen men det verkar vara då han går som bäst....fast å andra sidan,han har ju alltid vart som bäst när jag får lite mer "jävlar anama" i ridningen,haha;)Avslutade stalldagen med en tur ut i den sköna vårkvällen med Tilda på Ronja,Fanny i vagnen och hunden bredvid och Tildas kompisar på varsina ponnyer och deras föräldrar.

Inga kommentarer: