tisdag 12 oktober 2010

Fokus på dressyrprogrammet nu....

Tävlingen i söndags gick ganska så uselt faktiskt....är inte nöjd alls med ffa lagklassen!1:a klassen gjorde jag bort mej genom att ta en för kraftig förhållning alldeles innan hinder nr 4 varpå den bommen givetvis föll...ska väl dock säga att anledningen var att jag blev störd av ena kontaktlinsen som torkade till av vinddraget så att jag satt och blinkadde hej vilt,men borde ändå skött det bättre!För utom det så var väl den rundan väldigt fin,blev dock ingen film då min medhjälpare lyckades stänga av inspelningen när hon zoomade(!)...tråkigt förstås;))I lagklassen var banan väldigt lång med 10 hinder 11 språng,maxade hinder och långa transportsträckor och på det löst underlag så man tappade greppet var man än befann sej på banan....Sudden kändes inte helt Ok,tror att han kände av sitt knä där han blev sparkad tidigare i veckan(mkt varm där efter rundan),rev 3 hinder!!!!Har väl aldrig hänt tror jag på tävling,samt att han var i ett plank mkt kraftigt som dock låg kvar ändå!Laget slutade på 5 plats och vi ligger väl ändå skapligt bra inför finalen då det var 2 helt andra lag som fick placering denna gång och var sist förra omg.Idag så har vi då tränat på LB:! programmet,gick över förväntan och såg riktigt bra ut när jag kollade.Men va trött han blev efter att ha gått det 2 ggr och en framridning på ca 40 min!!!Filmade 2:a gg då han var lite åt det sega hållet att rida,men huvudet var stilla och han gjorde allt som han skulle,men jag skulle önskat lite bättre aktivitet i bakbenen och mer i uppförsbacke!Ska träna hela denna veckan så får vi se hur det slutar;)Ska ffa träna på hö.galoppen över diagonalen då han har en tendens att vilja byta där och dra iväg lite för mkt i dagsläget!Tyvärr vill inte filmen komma över ifrån kameran idag,men jag ska göra ett nytt försök alldeles starx för jag skulle behöva hjälp med era åsikter om vad jag ska tänka på,tänk nu på att jag har bara ridit programmet 1 gång i ridhuset med bokstäverna på rätt ställen så ha lite överseende i såfall,haha;)

2 kommentarer:

Irene sa...

Det kan ju inte alltid gå bra. Men man blir förstås besviken. Tror du kommer igen på dressyren. Heja!

Unknown sa...

Tyckte att han gick bra i dag,men skulle önska att han satte under sej baken bättre å upp med nacken han har en tendens att se lite framtung ut men det kommer väl så småningom,kram