lördag 30 oktober 2010

Jaha...så va det med det!!

Fick ett sms i em om att KM:et är inställt imorrn pga för få starter,nästan alla hade strukit sej idag av ngn anledning;(( Mkt trist tycker jag då det skulle bli ett fint avslut på denna säsongen...men men inget jag kan göra åt det nu i alla fall!Innan detta hade jag hoppat på tävlingsbanan bara för att hoppa över vattenmattan eftersom den skulle va med imorrn så att det inte skulle va ngr problem(efter tävlingarna var slut då givetvis)!Liten protest gjorde han men inget större och inget att tala om,däremot så har kusen gått och blivit en mkt het och känslig häst i hoppningen så han är inte helt lätt att lotsa runt längre då han tar minsta rörelse från mej som antingen gas el broms(!).....känslig i munnen har han alltid varit så det är inget nytt,men det blir dubbelt värre när han hetsar upp sej..!Hoppade hela banan också med alla sina svårigheter och det behövs en rejäl träning på en riktig tävlinsbana ibland också så då får man passa på att öva;)Har idag stått i kafeterian från kl 8 imorse till 16 i em så nu känner jag mej ganska trött i både rygg och ben kan jag säga och så som jag har huvudräknat idag lär jag väl drömma om pengar inatt,haha;)Sambon tyckte det var roligt att stå och hjälpa till och kan nog tänka sej att göra det fler ggr....Tilda höll sej i skinnet och hjälpte till på sitt sätt innan kompisen Nadja kom så då tog leken över istället!Sko färdigt han får jag göra imorrn då istället när mina planer nu grusades!

2 kommentarer:

Anna sa...

Så himla trist med KM:et då!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

ja visst var det det,men det kommer ju fler ggr som tur är!