måndag 25 oktober 2010

Stolpe ut kan man kalla det.....

Tävlingen alltså...!!Är INTE alls nöjd med 1:a klassen på 110cm....inte för att det var Suddens fel,utan snarare mitt då jag gjorde en dundertabbe.....att kolla gruvligt fel på vilket startnr vi hade.Var tvärsäker på att vi startade som nr 15 så jag gick ju banan i lugnan ro innan jag tog ut han ur transporten vilket bara det var en miss!Råkade dessutom höra att klassen skulle starta om en halvtimme precis innan jag gick banan så då hade jag ju mkt tid...trodde jag!!Av ngn underlig anledning så skulle jag bara kolla startlistan innan jag tog ut han och får då se att jag startar som nr 5!!!!GGgggggaaahhhhh....panik!Fort ut med hästen och när han står på lemmen med sadel och träns och ska sätta på skydden hör jag att det var dags för 1:a start!!Snabbt upp på ryggen,ilfart till framhoppningen,hoppa 3 språng 4 varv i galopp och in på banan i stort sett,allt som allt tog det ca 10-12 min från transport till startsignal!!!Säger sej självt att den rundan var katastrof...Sudden som är dundertittig när han INTE är uppvärmd,tog ju chansen flera ggr och rundan slutade på 25 fel!Men som sagt så är det inte hästens fel utan helt och hållet mitt.I lagklassen red jag ju fram som vanligt och då var det en helt annan häst att rida och hoppa.Vattenmattan var med i denna klassen så jag la upp ett mkt bra grundtempo från start,gick som en klocka tills....mattan!!Tvärnit på alla cylindrar,men fick vänt upp igen och låg på lite extra med skänkel och spö och då hoppade han....tyvärr så rev JAG med min fot så det blev ju 8 hinderfel där,men rundan som sådan var kanonfin och innan jag gick in visste jag att jag kan i stort sett riva hela banan för laget var redan ute ur leken med en avramling och en på 33 fel så mina fel spelade inte så stor roll eller att vara 0:a hade inte gjort ngt åt slutresultatet ändå:(( Ja nu återstår ju då 1 enda tävling till för i år och den blir hemma till helgen och då är det KM,hoppas på ett mkt bättre resultat då!Vårt andra lag vann hela serien så det gick ju bra för Uddevalla ändå,men som jag nämt i ett tidigare inlägg så innehöll det laget BARA rutinerade hästar som vanligtvis hoppar 130 hoppningar,men där det var ryttarbyte och då får dom ju lov att starta,hästarna i mitt lag är ganska gröna på tävling så vi kämpade bra in i det sista!När vi väl kommer hen till stallet står lilla Ella med kolik så det var ju bara att ut och traska med henne,ringa vetrinären och traska lite till.Idag så mår hon som tur är bra,var lite orolig igår då hon krampade en del och hade väldigt ont våran lilla prinsessa!Nu får hon gå i sjukhage ett par dgr och strikt kosthållning med många mål mat och lite i varje istället!Pga detta och en förskyld dotter fick Sudden vila idag och jag och Tilda tog bara en kort promenad med Ella så att hon fick rört på sej för tarmarnas skull.

6 kommentarer:

Irene sa...

Ibland misstar man sig på starttiden. O det straffar sig... Sånt händer. Fint att du fick över honom över vattenmattan, bra kämpat!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Är så förargligt bara...men det var faktiskt 1.a gg som jag gjorde en sån tabbe..Är mkt nöjd med lagklassen och mattan,är "livrädd" att han ska stanna på tävling och pga det få mer problem med den vid senare tillfälle!

Inger sa...

Vilken otur,, men sånt händer. Härligt att andra rundan gick bra men matta och allt!

VildeKaja sa...

Oj, det var ju inte ingen vidare bra tävling, men jag kan inte låta bli att skratta lite också. Finns det film på den där tvärniten? ;-) beundrar dig som höll dig kvar, jag hade nog hoppat mattan utan häst i det där läget.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Film finns men tveksamt om jag vill lägga ut den,haha:)Jag har ju blivit van vid hans ideér och vet ju hur han funkar så autopiloten att sitta kvar slås på ganska fort,haha!

Anna sa...

Men shit så stressigt och vilken jobbig sits med fel starttid! Uj! Jag håller med VK, finns det film :-) Nä vi ska väl inte retas, grymt att sitta kvar som sagt!