måndag 18 oktober 2010

Nu är det höst på allvar...

Så här trött kan man se ut efter en dag i hagen!
Usch och fy vilket redigt höstväder idag...bbbrrr...!!Har blåst och regnat hela dagen och nu på em kunde man se att nästan alla löven som fanns i morse på träden hade ramlat av....Var inte alls sugen på att rida idag och jag hade ju ställt in mej på en uteritt med konditionsträning!!Men så kom jag ju på att vi har ju faktiskt ett ridhus att rida i nuförtiden;)Så jag fick helt enkelt konditionsträna där inne och jag kan lätt säga att det var MKT behagligare där inne än ute!!Fick klippt Sudden i fm också,vilket inte var uppskattat för fem öre...surkart kan man säga!!I vanliga fall brukar han bara krångla när jag kommer till hö.ljumsken men idag var det båda sidor inkl. magen som inte passade!Fick ta fram den lilla hundtrimmern för det,men då passade inte det riktigt heller.....Ja jag fick ju gjort det men det kunde ju helt klart vart snyggare...Han riktigt visade sitt missnöje över maskinen och högg efter den flera ggr,haha:)Har han aldrig gjort förr,eller rättare sagt han har nog aldrig visat ngt större missnöje överhuvudtaget!Blev to.m lite "uppkäftig" när jag skulle leda ut han till hagen efteråt så då fick jag satt han på plats innan han blev för "stor i korken",och han är lätt att få tillbaka så det tog inte långa stunden!

2 kommentarer:

Irene sa...

Önskar man hade ridhus....

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det är riktigt lyxigt faktiskt;)