onsdag 6 oktober 2010

Tro det eller ej....

Nu ligger vi i hårdträning på LB:1 programmet i dressyr....jodå ni läste rätt!!!En stallkompis som tävlar dressyr tycker ju givetvis att vi ska ställa upp i en LA:1 samtidigt,men så blir det nog inte:)Har full sjå att hålla reda på ett program och två känns ju mer eller mindre omöjligt att komma ihåg enligt mej!Det ska vara KM på klubben den 17/10 och då är planen att vi ska vara med så därför tränar vi stenhårt nu.Behöver träna ffa på galoppen på diagonalen så att han inte byter galopp eller drar iväg som han har en tendens till att göra(enligt min utsago då)!Annars tror jag nog att vi har en god chans till bra % om jag bara kommer ihåg vägen,haha;)LA:1:an vill jag nog vänta med till en programridning istället,för jag är lite utav en perfektionist och det är väl därför vi aldrig kommer till skott..:)På söndag är det tävling också,omg. 2 i allsvenskan i Sotenäs och då hoppas jag på ett bättre resultat än sist.Helgen efter dressyr KM:et är det finalen i div.2 och veckan efter det är det KM i hoppning och där vill jag vara med och höja upp vår bronsmedalj till en högre valör,haha;)Sen efter det kommer det förmodligen inte att bli mer tävlingar för i år och då får han sin vila så fort träningarna slutar också.Dessvärre har han i måndags el tisdags lyckats få en spark precis ovanför hö. framknä,dock INTE halt men ngt svullen rider han i stort sett som vanligt men med ngt kortare pass och sen linmentar jag svullnaden och hoppas nu att det räcker!Men han är en tuff kille som klarar det mesta så jag tror att han kommer att vara "fit for fight" tills söndag!Har vart dålig med kameran det sista och ffa på Sudden,men jag ska försöka bättra mej ...:)

2 kommentarer:

Irene sa...

Lycka till! Går säkert bra.

Inger sa...

Kul att du ska testa dressyr, håller tummarna för er!