fredag 15 oktober 2010

Tränat prograammet idag igen

Ser på filmen och ser ju att vi har MKT att förbättra inför söndagen men ffa överlag....Red igenom programmet idag igen och det är ju så svårt att komma ihåg att efter vi har gjort serpentinerna så SKA vi skritta...!!;)Hopplöst fall är jag,haha;)Hoppas bara att jag kommer ihåg det med en gång på söndag,för om vi nu inte kan få ihop så mkt % i form och halt,skritt,och allt vad det nu är som inte är så bra så kan jag ju åtminstone få bra på vägarnas val och att rida rätt!!Märker att kondisen börjar tryta på lilla gubben sen vi flyttat och det beror ju på att vi har inte samma fina naturliga vägar att träna kondis på varje dag som vi har haft.Man tröttnar snabbt på att rida fram och tillbaks på "järnvägen" samt att det kommer inte naturligt med själva ridturen som det gjort förut....men allt har en baksida och detta är den nya vi har;)Å andra sidan finns det många fler fördelar i detta stallet än det andra så det väger upp ganska lätt!Märker det ffa nu då vi har tränat programmet då jag rider fram ca 30 min och sen rider programmet 2ggr och andra rundan får jag nästan "bära" runt han...phu...!!Vinterpälsen har växt ut igen efter klippningen så det är ngt jag får fixa i dagarna,ser ut som en nallebjörn igen;)Och med vinterpälsen kommer den dåliga kvaliten på pälsen som ett brev på posten och då får han skav av allt  vilket han givetvis fått nu igen,ser så fult ut!Imorrn får det väl bli en liten uterunda och som avslutning bara rida igenom programmet 1 g till och sen ska han tvättas och knoppas(!)så han blir fin!!Problemet är att han hatar flätor/knoppar i sin man så vi får väl hoppas att han inte flippar ur pga av det på tävlingen!

4 kommentarer:

Irene sa...

Håller alla tummar. Lycka till!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack Irene!

VildeKaja sa...

Oh, du skall se att du blir en fullfjädrad dressyrryttare på heltid innan helgen är över. :-D

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Nja så fort går det nog inte,men kanske att jag kommer ut på fler tävlingar i alla fall!