torsdag 28 oktober 2010

Lite av varje

Red ut i tisdags runt Gustafsbergs före detta ridväg...nja så mkt till väg fanns ju inte kvar,snarare en massa stora vassa stenar men lite trav och galopp kunde vi ta på ngr ställen!Sudden är ju född  på Gustafsberg och bodde där tills han var 2 år så jag trodde nästan att han skulle känna igen sej lite...men han var ju inte imponerad av sitt gamla barndomshem....ville inte alls gå förbi där,fanns ju en massa läskiga saker där och för att inte tala om alla små fölungar!!!Nåja förbi kom vi i alla fall och klättrat fick vi gjort då det är ganska backigt på den rundan!Onsadgen var det hoppträning gick väl ganska bra,hade dock grym mjölksyra i låren då jag var tvungen att sko om han bak innan träningen då skorna hängde lösa och det kan ju bli lite farligt om inte annat!Ngt överhet och för känslig var han lilla gubben,så det var svårt att få till en bra ridkänsla hela passet med tanke på att jag själv inte hade all ork kvar och dessutom så sträckte jag mej lite lätt i ljumsken i ett av dom första hoppen så idag har det vart lite si och så när jag ska gå!Idag fick han vila då vi var bjudna på kalas till min  brorsdotter så jag gjorde bara iordning maten och tog in hästarna,retsen hade mamma fixat.Imorrm ska jag försöka att hinna rida i ridhuset innan dom bygger upp banan inför ponnytävlingarna som ska vara på lördag och KM:et på söndag då vi gör vår sista start för i år.Ella mår som vanligt igen och ponny som hon är så gnäggar hon efter mat HELA tiden nu,haha:)Innan koliken var det lite mindre så nu vill hon väl ta igen förlusten som blev då;))

2 kommentarer:

Anna sa...

Finns inte den där preparerade ridslingan kvar runt Gustavsberg?

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Jo den finns allt kvar till viss del,men gruset har ju regnat bort sen flera år tillbaka så det är mest stora makadamstenar där nu.På vissa delar kan man trava och galoppera men det är inga längre sträckor....ena backen som går från Gustafsbergs ridhus kallas numera "hovböldsbacken" och har gjort det dom senaste 12 åren;)