fredag 7 oktober 2011

Busig men lydig;)

Vila i tisdag pga av vaccinationen,onsdag skulle jag tömköra lite i lilla ridhuset.....gick ju så där....han har verkligen bestämt sej för att va på tvären därinne,lite obehaglig känns han därinne så det är verkligen bara i nödfall jag jobbar han där.Va så jag knappt vågade smacka på han för då flög han i luften med rejäla "pip och bock fasoner"...inte ville han gå ut på spåret heller för så fort jag tog lite i yttertömmen kom baken infarandes mot mej,hygglig kuse jag har ibland?!Ja nu vet jag ju att det inte funkar så bra där inne så ngr större krav på han är inte lönt för då blir jag nog av med huvudet!Torsdag tyckte jag att han kunde gå lite mer som vanligt så det fick bli ett pass i stora ridhuset,lite "stel" och lite för mkt "tyckande" från hans håll men det var godtyckligt i slutet tycker jag.Formen kändes fin på han i alla fall!Idag fick det bli ett "snabbjobb" där igen och som tur var så kändes han riktigt fin och samarbetsvillig!Lite volt-arbete,sen runt hela ridhuset i friskt tempo och mkt övergångar så han blev kvick i bakbenen.Ngr galopp ombyten blev det också samt lite förvänd.Kunde inte rida så länge då jag fick ha med mej Fanny i barnvagnen in i ridhuset och hon tyckte att det var tråkigt att "glo" på mamma och Sudden som bara svichade förbi då och då;)Men duktig häst och underbar unge som sitter så snällt och inte protesterar ngt större;))

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det var ju skönt att han i allafall skötte sej i ridningen,Lilla Fanny är ju en super unge glad som ja vet inte vad sötungen ♥

VildeKaja sa...

hehe, du får skaffa en barnvagn med genomskinligt ytterhölje så kan tjejen ha stenkoll på var ni befinner er hela tiden. :))

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja du V-K,det hade vart nåt,haha;))

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja mamma hon e lätt att ha med sej bara man vet att hon har fått allt hon behöver så kräver hon inte så mkt underhållning;)