fredag 21 oktober 2011

Nu kommer jag säkert trampa ngn på tårna.....

Ursäkta mej men varför är allt så krångligt och besvärligt så fort det är dressyrtävling?!Hade en fundering under dagen om jag kanske skulle ta och efteranmäla mej till tävlingarna som är på klubben imorgon,ja det e lite sent tänkt men det brukar ju aldrig vara problem att efteranmäla sej till en tävling då klubbarna oftast vill ha in så mkt pengar som möjligt för att kunna betala domare och dessutom tjäna ngt på tävlingen!Visst jag var ute i sista minuten också när jag ringde men jag tycker ändå det e konstigt att det inte går att efteranmäla sej ngr minuter efter kl 18.....fick till svar att dom slutgiltiga tiderna var redan ute på nätet och man kunde tydligen inte ändra med att lägga in en efteranmälan då för det är inte shjysst mot dom som startar och redan har kollat in sin tid....men hallååååå va spelar det för roll om man startar 6 minuter senare???Tror inte att ngn skulle bli vansinnig för det eller??Fick till svar att OM det var ngn som strök sej i klassen före kunde jag få efteranmäla mej,men det får jag inte att gå ihop ändå eftersom det isåfall ändå skulle ändra start-tid för dom i den klassen som jag hade tänkt,eftersom att oavsett om det blev strykningar så skulle man veta vilken tid man startade i alla fall??!!Konstigt synsätt tycker jag.....Näpp,det här tycker jag var ett "omen" som betyder att jag ska hålla mej ifrån dressyrtävlingar och fortsätta med hoppningen för där e dom inte "knussliga" med vilka tider man startar i alla fall,där kan man få en ca tid vid ett kl slag och starta lång ifrån det och ändå inga sura miner för det!;)Ber ännu en gång om ursäkt iafll ngn tycker detta var stötande,för så här tycker jag och just nu e jag lite sur över systemet och att jag dessutom råkade vara ute sent som man kan va inom hoppningen utan problem;)Ha en trevlig helg alla!!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ja de va ju konstigt att det inte gick att efteranmäla till en lokal dressyrtävling surt tycker jag å klubben som behöver ha in pengar ;( kram

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det e ju lite korkat faktiskt!!

Anonym sa...

Kändes väl lite omständigt kan man tycka. Prova igen en annan gång, klart ni skall dressyrtävla, en del av utmaningen består i att krångla sig genom startanmälan .. hehe

Cissi sa...

Det kanske är för att det blir svårt att dra en gräns om man nu ska gå ifrån reglerna? Om man låter en person efteranmäla försent, ska man då också tillåta fler att göra detsamma? Om man tillåter en person att efteranmäla så blir det ju orättvist om inte fler får göra detsamma, och blir det flera för sena efteranmälningar så stämmer ju tiderna inte alls snart:)

BM sa...

Va synd..Låt inte detta hindra dig nu..Ut & få ett kvitto på din träning..De går fler tåg..:))

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Pratade med domaren/överdomaren idag som tyckte att det var lite konstigt att jag inte fick efteranmäla igår men kunde få göra det idag innan tävlingen började då hon sa att pauserna som var inlagda var just för att man skulle kunna efteranmäla och eftersom det egentligen inte fanns ngn skillnad på igår kl 18.15 och imorse kl 7.30 förstod hon inte heller varför jag blev nekad igår men inte skulle bli det idag...?!Skit samma tåget har gått för denna gång;)