torsdag 20 oktober 2011

Mör i kroppen efter träningen;))

Tilda gosar med sin älskade Ronja
Red ju för Pernilla ikväll,hann rida fram i 45 min(försenat igen...)innan det var min tur....tur i oturen att jag var 15 min senare än vad jag hade tänkt!!Idag fick jag träna mkt på att ha han lite i öppna,för att han skulle jobba med att ha bakbenen inunder sej hela tiden och jobba sej framåt med  det innersta bakbenet som annars jobbar lite sämre än vad det ska....ja han vill ju gärna slingra sej ur arbetet annars;)Tränade även på att ha han i öppna när jag skulle göra halvhalt eller minska tempot för att han skulle gå kvar på tygeln utan att komma undan med bakbenen...svårare än vad det låter!Detta tränade vi på i alla gångarter och han gick så jäkla bra och Pernilla var mkt nöjd(och även jag då)!Var ganska svårt att göra detta i galoppen ffa då han gärna bröt av till trav när jag kom åt han där bak så att han jobbade helt korrekt!Så efter detta passet blev jag helt mör i kroppen i både mage och ben och rumpa,haha;)Efteråt så fick han ett äpple som belöning för det vill han alltid ha när han har vart duktig(och han vet precis när han har vart det och förtjänar det),och så stretcshade jag han också så han inte får ngn träningsvärk imorrn förhoppningsvis!Ingen film idag.

8 kommentarer:

Jennie sa...

Jisses vad fina ni är, du och Sudden! Kikat på dina filmer och det ser ju hur bra ut som helst :)
Underbar bild dessutom <3

BM sa...

Låter bra..Duktiga är ni..:))

Irene sa...

Kul det är med Pernillaträning!

Unknown sa...

Vad roligt att det går så bra för er,han har ju blivit en riktig snygging ;)när han går i rätt form,men ni kämpar ju bra oxå,det är njutbart att se er,hoppas nu att ni kan börja tävla dressyr oxå ;) kram

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack lilla mamma!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Irene:Ja visst e det kul med Pernilla träningarna!!Dom ger så fantastiskt mkt dessutom så man får verkligen valuta för sina pengar!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Tack B-M!!

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Va roligt att du tycker det Jennie,en får tacka!!