torsdag 13 oktober 2011

Vad ska man göra??

Förstår inte hur ni andra lyckas att både tömköra och ta kort samtidigt lyckas..?;)Här e en gammal bild sen i somras.
Nu hoppar han ur hagen så fort han blir utsläpp den j****a hästen......blir så trött på han!!Så efter många om och men så hade hon som jobbar i stallet fått in han,inte det att han var särskilt besvärlig att fånga bara det att han hoppade hela tiden vidare och vidare in på nästa gärde hela tiden.Känns så där kul med tanke på älgjakten som är runt omkring och järnväg en liten bit därifrån samt trafiken som går förbi utanför stallet:( Så han kom in i sin box vid halv 12 tiden idag,fick släppt ut han en liten stund i en pytteliten gräshage med starkström och 3 trådar och där ska han få gå tills jag får fixat i våran egen hage tills på lördag.Tyvärr kommer han inte att stanna i den så länge heller för staketet är ganska lågt och när han vill vidare ,ja då tar han sej vidare!Högt måste det vara på staketet och många trådar samt starkström på det så brukar det gå;)Därför vill jag gärna fixa hagen själv så blir det så som det behövs vara;)Fick ridit en kort sväng i ridhuset idag,hade velat hoppa men då jag fick ha med mej "lill-skruttan" Fanny vågade jag inte det ifall om att.....Sudden tyckte nog att jag var "oansvarig" över "vårat" barn för varje gång vi skulle rida förbi henne där hon satt i hörnet så ville han stanna,haha;)Ja han är faktiskt riktigt go´ med barnen!;)Ridning kändes bra men det var ett kort och intensivt pass idag.Fick skott om Ronja idag också,har haft det "hängande" över mej ett par veckor nu,men nu e det gjort;)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja du e allt duktig och Fanny snäll som ror i land med detta,kram

Torill sa...

Har ni försökt ge honom fri men begränsad tillgång till grovfoder utomhus? De brukar stanna kvar om de har att pyssla med. :)) jag lyckas aldrig fota och tömköra samtidigt.. :-)

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Nja inte helt men nära på...problemet ligger väl i att få en foderautomat som fungerar bra och inte kostar "skjortan" att göra ,tror dock(tyvärr)att om jag skulle ha en "slow-feed" hönät så som du funderar på så tröttnar han nog på att stå kvar och hoppar över ändå...Tror dessutom att det kan vara så att han saknar sin lek-kamrat som sliter sönder hans täcken..?!;)