söndag 9 oktober 2011

Usch vilket ruskväder!

En liten sommarbild i höstrusket;)
Idag har det verkligen vart kallt....fick sätta på hästarna sina vintertäcken idag,bbbrrr!!!Idag har jag haft lektion för en tjej i stallet,var riktigt roligt!!Va ju ett tag sen jag hade det,men det kändes nästan som igår;)Ska fortsätta att hjälpa henne ca 2 dgr i veckan,ska bli riktigt roligt!Sen red jag Sudden en stund i ridhuset,ute regnade det och blåste ngt förfärligt så jag fick knappt med mej han dit ner....gick som en krabba på tvären och en gång vände han och skulle gå till stallet igen;)Idag kändes han så himla fin från början,red lite samma som jag har gjort för Pernilla sen gick jag över till samlingarna(va ett tag sen sist)!Han kändes MKT starkare i dom nu än han har vart så han gjorde väldigt fina samlingar!!!Förvänd galopp och skänkelvikningar blev det också,mkt nöjd med passet!Satt och pratade med en annan tjej i stallet som red samtidigt och diskuterade lite,så nu har jag fått en liten ide´så jag får se om jag kanske nappar på det vi prata om;))

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ja i dag blev det ett riktigt skitväder på em tur att vi har ridhus,kul att Drömprinsen sköter sej kram ma

Irene sa...

Härligt för er att ha ett ridhus att gå in i. Inte så lätt att rida när det öser ner...

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det e verkligen skönt med ett ridhus att rida i när vädret är uselt!

Anna sa...

Härligt med Ridhus.

BM sa...

Tycker de låter som du ska bli en dressyrnisse nu..Du har ju en dressyrhäst ju...:))

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Nä B-M,inte ännu;))Ska vänta till jag blir 40 har jag sagt,haha;)Men,man ska hålla alla dörrar öppna!Så tills vidare så kör vi både hopp och dressyr;)Kram