måndag 3 oktober 2011

Så bra ridkänsla idag!!!


Red imorse ett pass i paddocken och använde hindrena som stog där i uppvärmingen med att göra volter runt dom och även lite "kringelikrokar" runt;))Fick han att bli smidig i sidorna som "smör",haha;))Vilken skritt han har fått den senaste tiden....wwoooww!!!Trodde INTE att han hade ngn att kunna göra så mkt med,men ack så fel jag har haft under alla år!Tänk att det ända som skulle till var en Pernilla och lite tips,eller kanske man ska medge att jag har börjat att kunna bestämma lite mer kanske över vårt samarbete utan alltför stora protester?!Känns så jättefin i skritten nu och egentligen i alla gångarter;)Traven kändes väldigt fin också med bra tryck i bakbenen och i öppnorna så höll han igång utan att jag fick driva mej "blå",galoppen var ljuvlig efter en pytteliten stund,känns som om jag har kommit på "det" nu!Han kändes verkligen "framför" mej och i uppförsbacke hela tiden och inget "nickande" under tiden inte ens för en liten stund!Synd bara att det nu dröjer ngr dagar tills nästa gång för efter ridningen så blev han vaccinerad och får ta det lugnt i ngr dagar....men va gör det?!Ikväll åkte jag dit igen och tvättade av han på benen med såpa och tvättade svansen bara för att han ska ha mer ren yta att smutsa ner imorrn,haha;))

Inga kommentarer: