onsdag 19 oktober 2011

Hoppat idag;))))

Idag fick det bli lite hoppning,riktigt roligt va det!!!Va ca 2 veckor sen sist,så det va en överladdad Sudden som flög över hindren idag;)Hade satt upp en serie med studs och 2 galoppsprång till en oxer och 2 st enkla koppelräck på en klurig väg som jag skulle träna på......men när jag kom ner 30 min senare så hade ju givetvis detta blivit ändrat(!),hade det lite på känn att det kunde bli så,fick väl slängt ur mej att jag hade satt upp min linje helt i onödan...gggrr;))Men jaja,jag fick tränat på att hoppa bana istället,och det är ju också roligt!Hoppade ett litet räcke på kvartslinjen gick bra åt ena hållet,men när jag hoppade mot väggen så fullkomligt exploderade han i en hel rad med bockar....ja han tyckte då sannerligen att det var kul!!!Sen red jag inte åt det hållet mer för jag var inte så sugen på att ramla av,haha;)Hoppade även en oxer på diagonalen och jösses vad han hoppade med ryggen idag,nästan så jag flög ur sadeln där ett tag(givetvis en serie brallar efteråt där med) och en liten linje med 5 korta galoppsprång emellan!Satte sen ihop detta till en liten bana som jag red runt och nöjde mej att hoppa runt 1 meter idag,ville inte utmana ödet då han blir för uppspelt och får ännu mer kraft att bocka(av glädje förstås)när hindren blir högre.Måste hoppa oftare känner jag;)Imorgon är det träning för Pernilla igen,hoppas det går lika bra som sist!

2 kommentarer:

Irene sa...

Tydligen kul för honom att hoppa igen!

Anonym sa...

oh hjälp, nu blir jag ännu mindre sugen på att 'fortsätta' hoppningen med min. Har världens uslaste balans och har sett F's reaktion efter hinder med annan ryttare. :-O Vad fruktansvärt irriterande att folk ändrar uppsatta hinder... fräs!