fredag 14 oktober 2011

Funderar på om han saknar sin kompis Hälge?!

Ja att det alltså är det som gör att han hoppar ur hagen i tid och otid.....Fick tips från Torill att han kanske kunde stå på fri tillgång fast ändå begränsat eftersom han blir ju som en "tunna" på helt fritt,ja det tål ju att funderas på men om jag nu skulle ta ett sånt där "slow-feed" nät över en foderautomat så finns risken att han tröttnar på att behöva kämpa för maten då man kan komma åt det lättare genom att ta sej ut,han är trots allt en stor tänkare;)Men under dagen har jag funderat på om det kan vara så att han saknar sin lekkamrat Hälge(mammas häst)där han kan få bocka,stegra,springa och busa ganska fritt hela dagen?!Nu är det ju tyvärr så att Hälge biter ju sönder täckena i småstycken så jag vet inte om det är värt det...i dagsläget går han med en äldre valack som kanske inte tillfredsställer hans lekbehov och den hästen har nu senaste tiden inte alltid varit så snäll mot Sudden heller som på senaste tiden har blivit en "mjukis"-mespropp i hagen och är numera en typ av "förmedlare"....konstigt hur det kan bli utav en häst som alltid förr jagade alla hästar i blint raseri(kunde bara gå med 1 häst åt gången)?!Får prata med mamma om det om man kanske skulle prova på nytt och att Hälge då har munkorg.Idag orkade jag inte rida och hade heller ingen motivation då jag inte ville rida ut och ridhuset har vi vart i hela veckan känns det som och imorrn är det dessutom träning för Pernilla igen:)Fick rakat av han pälsen idag istället(2:a gg i höst)!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja han saknar nog Hälge för när dom gick ihopa så hoppade han ju inte ut ur hagen vi får väl prova igen när Hälge blir frisk,Hälge saknar nog oxå sin kompis tror jag,kram

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Ja det måste ju nästan va så...?!