onsdag 28 mars 2012

Hoppade lite igår

Igår var motivationen åter på plats;)Bestämde mej för att gå ner och hoppa lite då det redan var uppställt ngr små hinder med sockerbitar!Det ena hindret var på medel-linjen och hade en galoppbom framför,det var väl kanske inte det mest optimala avståndet dit och då jag var för "lat" för att hoppa av fick han istället träna på att länga sej i galoppen;)Gick bra ddet med men lite busig blev han av det då han bara vilole mer hela tiden!:)Sen var det 2 hinder på ena långsidan med ett lite "udda" avstånd.....vet fortfarande inte riktigt till vilken kategori det avståndet tillhörde men det var nog ngt mellanting till ponny och storhäst!;)Spelade inte så stor roll om jag längde eller kortade galoppsprången så like förbaskat blev det ett halvsprång i slutet och Sudden kan korta sej väldigt bra(!),så jag fick göra den övningen lite annorlunda då han hoppade upp sej alldeles för mkt över sista hindret om jag hoppade dom i följd!Blev till att hoppa som på en 8 istället och i slutet tränade vi lite omhoppningssvängar;))Det tyckte han var superkul och jag med givetvis!!:)Han kan verkligen vända på en 5-öring och snabbt också utan att tappa styrka i hoppet!Sen om han gör det lika bra vid högre höjder vet jag inte än,men det ska vi snart ta reda på,haha;)Idag blir det nog ett renodlat dressyrpass och säkert ett sånt imorrn med(?),sen på tidig kväll sticker jag ngr dagar!

1 kommentar:

Anonym sa...

sticker några dagar ?