fredag 10 april 2009

En varm härlig dag

Skulle ta en klättertur idag var tanken,men under tiden som jag borstade så tyckte jag mej se en liten svullnad på hö.framben........Kasper hade ett rejält skrapsår på sitt ena bakben med svullnad som följd så min slutsats är att galningarna har härjat rejält i hagen(som vanligt)!Ingen direkt värme och han markerade inte heller,men eftersom han har haft 2 senskador på det benet tidigare tar jag inga risker med att rida han.Masserade benet med liniment och ut i hagen igen,dock i sin vanliga(med Kasper)för han hittar på minst hyss då!Så nu får han stå i ngr dgr och inte för att det gör ngt så sett för jag har lite ont om tid att rida i dagarna framöver.Kan ju berätta att Suddens 5 första år var man glad för varje dag som han stog på alla benen för som den hästen har levt sina unghäst-år....Han har nog hittat på mer under dom åren än vad alla normala hästar kan göra tillsammans.I hagen är han självsäker som få(iof annars också)med sina halsbrytande bravader,så nu blir man "glad om det bara e en liten svullnad" !Har alltid tagit Sudden väldigt försiktigt i ridningen för jag har alltid trott att han lätt kan få kotledsinflammationer och andra rid-relaterade skador,men han har(peppar,peppar)hittills aldrig varit skadad av ngt sådant.Hoppas att det snart går över bara,för ett uppehåll vill jag inte ha.Ha det så gott så länge/Jessica

2 kommentarer:

Irene sa...

Hoppas svullnaden går ner. Min häst har alltid småsår o skador någonstans på kroppen för han är så DRULLIG.

Magic Moment Chess-Strauss sa...

Då vet du ju ganska bra hur jag har det då....:)